Utstyr til din trening!

ata leverer utstyr til alle som vil leve et sunt og aktivt liv med trening som en viktig ingrediens.

HEX Manualer

Vektpakker

Yoga

ata treningsustyr

Med lidenskap for trening og utstyr

ata og våre produkter er et resultat av utvikling i den norske treningsbransjen. Vi brenner intenst for å gjøre verden til et bedre sted og mener at vi har funnet vår måte: Å inspirere til og gjøre trening mulig for folk flest. Vi har svettet, hoppet og kastet rundt på disse produktene for å sørge for at du blir best mulig rustet til å lykkes med det du driver med.

Vi har brukt dette treningsutstyret selv og sammen med våre venner og kunder for å bli raskere, sterkere og generelt bedre forberedt på kommende utfordringer. Fordi vi har en ustoppelig lidenskap for aktivitet og bevegelse – og vil at du skal dyrke det samme – gjør vi det vi kan for at flest mulig kan henge med på trendene.

I vår nettbutikk finner du treningsutstyr og annet tilbehør til treningen som vi selv elsker å bruke – og vi håper du får samme opplevelse.

Fokus på mennesker

Mennesker er ulike og har hver sine preferanser, også når det kommer til trening og krav til utstyr. Vi gjør vårt beste for å tilpasse oss alle ulike mennesketyper og særskilte preferanser. Trening skal være inspirerende, motiverende og en sann glede – uansett hvilken retning du velger!

Trening & Helse

Det er viktig å vite hvorfor man gjør det man gjør. Trening er positivt i den form, mengde og frekvens din kropp tolererer. Vi kjenner grunnprinsippene for ulike metoder og retninger innenfor trening, og det gjenspeiles i våre produkter.

Oppdatert kvalitet

Våre utviklere har lang fartstid med praktisk fagarbeid i treningsbransjen og jobber kontinuerlig med å utvikle seg, holde seg oppdatert og sette seg inn i nye retninger og perspektiver. Vi står for kvalitet som til enhver tid følger bransjens krav til tilpasning og fornying.

Slik blir du bedre på dine svakheter - del 2.
 
Denne uken deler vi noen av tipsene til den anerkjente CrossFit-coachen @leiferikgladstad - som kan regnes som en ekspert på nettopp å få folk til å jobbe med svakhetene sine. Følg alle tipsene under #atacoaching

✨STYRKE
De fleste som driver allsidig trening har en eller annen styrke, for eksempel en øvelse eller type øvelser de er bedre på. Det betyr at de også har noe som da er ens svakhet. For å komme deg videre må du identifisere dine styrker og svakheter. Er du veldig god til å løpe, er kanskje styrkerommet arenaen hvor du bør legge ned litt ekstra trening.

✨SMIDIGHET
Ofte kan ens mobilitet være begrensningen for hvorvidt man mestrer eller ikke mestrer en eller flere øvelser. Smidighet er viktig for å drive allsidig trening: Med god mobilitet reduserer du faren for skade - du overkompenserer ikke med kroppen for å presse deg inn i en øvelse. Det andre er at du beveger deg effektivt - du slapper av når du utfører øvelsene og aksepterer hvilket nivå du er på. 

✨MÅL
Å ha mål er utrolig viktig for å jobbe med svakheter. Hvis målet ditt er å lære ring muscle ups, er et tips at du først mestrer 5-7 strikte pull ups, 5-7 ring dips og har god kontroll i rigg og ringer. Hvis svaret er ja, kan du lære deg teknikken. Hvis du klarer disse går det på mindset: Har du bestemt deg, har du troen og tilliten til deg selv?
#atatreningsutstyr #theataexperience
...

Jobbe med svakheter DEL 1
"Jeg liker ikke den øvelsen, jeg er så dårlig i den".

🗣Du, som mange andre, har helt sikkert tenkt noe à la dette rundt deler av treningen din. Man vil jo gjøre mer av det man er god på og føler man mestrer, ikke sant?

Å vite hvordan du kan bli bedre til å jobbe med dine svakheter kan være ekstra krevende hvis du ikke er ærlig med deg selv. For å forstå ordentlig hva svakhetene dine er, må du først gi deg selv tilbakemelding på hva du kan og hva du ikke kan, deretter må du stille spørsmål: Hvorfor kan jeg ikke dette? Har jeg ikke nok styrke, smidighet eller utholdenhet, mangler jeg teknikk - eller er jeg for redd til å prøve i tilfelle jeg ikke klarer det?

Utover uken skal vi dele noen av tipsene til den anerkjente CrossFit-coachen @leiferikgladstad - som kan regnes som en ekspert på nettopp å få folk til å jobbe med svakhetene sine. Følg alle tipsene under #atacoaching 
#atatreningsutstyr #theataexperience
...

@andreasolberg debuterer i CrossFit games i helgen, og vi har fått en liten statusoppdatering fra stjerna vår 👸🏼

- Jeg gleder meg veldig! Det er mye forberedelser og fokus nå de siste dagene, forteller hun.

- Min eneste forventning jeg har er at jeg skal gjøre mitt aller beste på alle øktene, og ha det gøy - det er minst like viktig!, sier Andrea.

Hun forteller at hun er glad for å bare være blant de topp 30 som får være med, og at alt eventuelt etter det er en bonus.

Første del av årets Games går online, og bare de fem beste av hvert kjønn samles deretter for å avgjøre det hele.

- Oppsettet er såklart veldig spesielt, men jeg tenker det er kjekt å få være med på en slik unntakstilstand som (forhåpentligvis) ikle kommer igjen, sier Andrea.

Bergensjenta kjører øktene på CrossFit Oslo sammen med Kristin Holte og teamet sitt der, og med mange venner og kjente i publikum, så omstendighetene kunne sånn sett ikke vært bedre, synes hun.

Masse lykke til, Andrea, vi gleder oss stort til å se deg i aksjon! 🙏🏼

📸 @achievedmedia
#atathlete#theataexperience#atatreningsutstyr
...

📚Idrettsfysiolog og coach Melina Meyer Magulas gir sine beste tips for å komme i gang med løping! Vi har delt hennes syv tips inn i tre deler som du enkelt kan finne igjen under #løpmedata og #melinasløpetips 🎖

#6 Ikke legg ut på langtur uten trening
Alle kan delta i et løp eller løpe et testløp, bare du forbereder deg. Det finnes nok av folk som melder seg på lange løp uten å ha trent noe særlig. Det er ikke nødvendigvis lurt. For jo mindre erfaren løper du er, desto viktigere er det å forberede deg  ved hjelp av trening.

#7 Det er ingen skam å snu
...eller å avbryte eller gjøre endringer på økten. Har du smerter eller føler deg uvel er det liten vits i å tøffe deg for å fullføre. Det er mye viktigere å holde deg skadefri og få en så god økt som du klarer den dagen. Juster treningen etter dagsformen din!

Lykke til med løpingen, vi heier på deg!
#atatreningsutstyr #theataexperience
...

📚Idrettsfysiolog og coach Melina Meyer Magulas gir sine beste tips for å komme i gang med løping! Vi har delt hennes syv tips inn i tre deler som du enkelt kan finne igjen under #løpmedata og #melinasløpetips 🎖

#3 Ikke øk mengden for raskt
Treningsresponsen på kondisjonen lar ofte ikke vente på seg og du føler deg ganske raskt i bedre form, men hold håndbrekket på og vær konservativ med økningene av løpemengden. En tommelfingerregel er å øke med ca 10 % per uke.

#4 Vær realistisk
Start med den belastningen som likner på det du er vant til. Og er løping helt nytt for deg så start i det små mtp. hvor lenge/langt du løper. Bygg deg gradvis opp erfaring inn mot distansen du trener til.

#5 Logg økta
En treningsdagbok et et vesentlig verktøy for at du skal kunne se mønster og utvikling i treningen din over tid. Noter gjerne også hvordan dagsformen var og følelsen på økta.
#atatreningsutstyr #theataexperience
...