Publisert

EVO ekspanderer ytterligere – setter forutsigbarhet høyt

Det viktige for treningssenterkjeden EVO når de ekspanderer i stor grad er forutsigbarhet, kvalitet og service. EVO er en av Norges største treningskjeder med over 70 sentre, hvor nyåpningene er en kombinasjon av oppkjøp og selvstartede sentre.

– Vårt mål er å gjøre det enkelt for folk å lykkes med treningen. Det betyr at vi må ha topp moderne utstyr, freshe lokaler og lange åpningstider, forteller Andreas Skjetne, markedsdirektør i EVO.

I 15 år har EVO jobbet for å levere gode treningsopplevelser, og nå åpner nå flest nye sentre i landet.

– Vi har de siste 12 månedene åpnet hele 10 nye steder, og stadig kommer det flere treningssentre, sier Skjetne.

ata på flere sentre

Blant sentrene ata treningsutstyr har levert til den siste tiden er EVO Løren, Adamstuen og Hamar.

Alle EVOs sentre er ubemannet og har lange åpningstider. Markedsdirektøren forteller at det er mange grunner til at det er et konsept som stadig blir mer nødvendig og populært i det norske markedet.

– Kombinasjonen av lange åpningstider og ingen bindingstid gir folk frihet til å trene når det måtte passe og i de periodene de har mulighet. Dette er et svært godt konkurransefortrinn for oss. I tillegg har vi droppet det som ikke handler om treningsopplevelsen inne på et senter, noe som gjør at vi kan investere mer i godt utstyr, interiør og design.

Se oversikt over alle kundecasene vi har skrevet artikler om her

Design er viktig

I arbeidet med å sørge for treningsutstyr med høy kvalitet og lekkert design har samarbeidet mellom ata og EVO blomstret. Begge firmaer verdsetter god flyt i kommunikasjonen, å være raske på ballen og høy servicegrad.

I ata kan selgerne veldig mye om trening, og denne typen kompetanse underletter samarbeidet med en stor kjede som EVO betraktelig.

– Vi er opptatt av helheten, at utstyret er av bra kvalitet, har lang varighet og god funksjonalitet. Det er også viktig for oss at designet passer med det øvrige utstyret og senteret, i tillegg må prisen være konkurransedyktig. Dette er årsaken til at vi har valgt ata som leverandør av treningsutstyr de siste årene, forklarer Skjetne.

Folkehelse i fokus

For mange er opplevelsen på trening like viktig som selve treningseffekten. EVO tror at om deres medlemmer skal lykkes med treningen, så må de like å være hos EVO, noe som på sikt vil være gunstig for medlemmets helse. Dette langsiktige fokuset på befolkningens helse er en verdi som står sterkt også hos ata og som gjør samarbeidet fruktbart for begge parter.

– Vi er stolte over å være en av EVOs mange leverandører til sine gjennomtenkte sentre. Prosessen og dialogen med EVO er ryddig og god, og vi har bygget mange stilige sentre sammen, sier daglig leder Robin Payman i ata.

Alle bilder er tatt av Peter Zubek.