Derfor vil AFPTs forelesere anbefale ata treningsutstyr som utstyrsleverandør.
– Jeg opplever at ata leverer kvalitetsutstyr til en god pris, sier Benjamin Christensen, foreleser i AFPT.
Han har trent med ata-utstyr både på senter og i hjemmegym.
Leverer på alle punkter
– Jeg anbefaler ata til andre da utstyret er bra, prisene er gode og fordi dere har god kundeservice. Mange leverandører kan klare en eller to av disse punktene, men det er ikke så mange som kan levere på alle tre, roser Christensen.
Sindre Antonsen i EVO forteller gladelig om hvorfor kjeden i en jungel av leverandører velger blant andre ata.
– Når vi velger treningsutstyr, legger vi vekt på funksjonalitet, brukervennlighet og kvalitet. ata leverer alt dette med en utrolig god service. De er hjelpsomme i valgprosessen, noe som er viktig for oss for å sikre at utstyret bidrar til gode treningsopplevelser og prestasjoner for medlemmene våre, forteller Antonsen, som også påpeker at ata konkurrerer godt på pris, leverer utstyr av høy kvalitet og har god kundeservice.
– Enten du skal bygge et helt nytt senter eller oppgradere eksisterende utstyr, er ata et trygt og sikkert valg, mener han.
Totalleverandør
En annen som roser god service, er Lars Mæland:
– Det første jeg vil kommentere er det: Kvalitet i alle ledd. Det er supert at du og dere spør og graver etter tilbakemeldinger. Dere er ydmyke og har et ønske om å bli bedre. For meg er det superviktig, sier Mæland.
Han setter også høyt å kunne kjøpe alt på ett sted.
– ata kan jeg anbefale hver dag hele året, og det gjør jeg helt til det motsatte er bevist. Dere har kontroll på hele kjeden fra A-Å, og leverer det dere sier. Du handler ikke bare utstyr, men og en relasjon til menneskene. I den bransjen er det, sett fra mitt ståsted, for mange cowboyer og for mange lovnader. Det blir ikke alltid holdt, kanskje i redsel for å miste en avtale. Der er ikke dere.
Forsket med ata
Også Markus Haugen kjenner til ata treningsutstyr etter å ha brukt vektløftingsprodukter til et forskningsprosjekt på Nord universitet.
– Vi satte dette med kalibrering høyt da det ble brukt i vitenskapelig setting. ata er ikke de eneste som leverer kalibrert utstyr, men de vant hos oss på bakgrunn en kombinasjon av kvalitet, kundeservice/gjestfrihet, relasjoner og pris.
Han påpeker at han også verdsetter et bredt utvalg fra samme leverandør, da ikke alle som trener trenger kalibrert utstyr.
– For min del må jeg vite at det er kvalitet i utstyret og at prisen står i stil med dette. Dette sammen med god kundeservice som bistår i alle ledd er viktig. Jeg ser på hele kundereisen som et del av produktet, ikke bare stangen eller manualen jeg får igjen. Design av utstyret har jeg litt lenger ned på listen og det må ikke være noe særpreget med det.
Haugens forskningskompanjong, Stian Larsen, setter pris på atas besøk til Care-sentrene han driver.
– God og rask service er viktig for meg. Det er også et pluss at de ansatte har høy kompetanse på treningsutstyr og hva sentrene trenger for å tjene penger, synes Larsen.
– Soroush og andre ansatte kommer regelmessig og besøker sentrene våre, og de kommer ofte med gode innspill, som ikke nødvendigvis er relatert til utstyr, men heller drift av senter. Dette er noe jeg har til gode å oppleve av andre i bransjen, og noe som verdsettes, roser Stian Larsen.