
Se del 1 av denne artikkelen:
5 trinn: Slik kan du styrke din bedrifts synlighet i sosiale medier

Det burde ikke komme som noen overraskelse at Instagram er og forblir den mest effektive plattformen for influencer marketing. På mange måter har Instagram bidratt til å forme metodene vi bruker i dag for å selge og markedsføre produkter og tjenester. En av de viktigste fordelene ved å bruke Instagram er at plattformen tilbyr to svært forskjellige typer innhold, som begge er svært effektive:
- Instagram post (Feed)
- Instagram stories


Dette er et sosialt nettverk som har hatt et stort oppsving de siste årene, med fokus på arbeidsliv og profesjonelt nettverk.
I utgangspunktet inneholder en bedriftsside en grunnleggende presentasjon av selskapet og driften. Dette gjøres med tekst, bilder og lenker. Det er absolutt verdt å investere i tid for å få denne presentasjonen godt gjennomført, da LinkedIn kommer høyt opp i søkeresultatene. Når du har lagt grunnlaget, kan du begynne å tenke på hva du vil publisere på siden fortløpende.
Dette kan være ting som firmanyheter, annonser, podcaster og videoer. Du kan dele videre hvis selskapet ditt har blitt sett eller hørt i media, og du kan i utgangspunktet publisere eller lenke til nesten ethvert redaksjonelt materiale. Mulighetene er store her.
YouTube

Hvis du arbeider med markedsføring i dag, bør du vurdere å bruke de ovennevnte plattformer, selv om noen av dem er bedre egnet for noen enn andre. Derfor er det viktig at du selv vurderer hvilke plattformer som er mest effektive for deg.


























































