Publisert

Stine satser stort i liten kommune (Øksnes)

Med sine drøyt 4.500 innbyggere er Øksnes kommune i Vesterålen kanskje ikke det ideelle stedet å starte verken osteopati-klinikk eller CrossFit-gym. Det bryr ikke Stine Andreassen (34) seg om.

Fra Wikipedia: Øksnes er en kommune i Nordland fylke og en del av Vesterålen. Den har grense mot kommunene Sortland i sør og Bø i sørvest. Den viktigste næringsveien i kommunen er fiskeri og fiskeindustri, som utgjør 38 % av sysselsettinga. Øksnes har 4 533 innbyggere, hvorav kommunesenteret Myre har 2 850.

Og det er nettopp på Myre at Øksnes Osteopati og Øksnes Osteopati Trening (ØOT) har holdt til siden henholdvis 2022 og 2024.

ØOT et er drøyt 100 kvm stort lokale som er nydelig lagt til rette for medlemmer som ønsker å trene funksjonell trening/CrossFit. Senteret er fylt med helt nytt og fresht utstyr fra ata treningsutstyr og er innredet som en funksjonell treningsboks gjennomtenkt til hver minste detalj.

– Det er klart at planlegging har vært viktig, og deriblant undersøkelser hvor jeg har kartlagt om det er marked for et slikt tilbud her i kommunen, forteller innehaver Stine Andreassen.

– Det har også vært viktig med hjelp fra dere som leverandører for å vite hvor mye og hva jeg har trengt av utstyr til gymmet. Det aller viktigste har vært støtten og hjelpen fra familie og venner, uten dem har det ikke vært noen gym. Jeg har fått ekstremt mye god hjelp i hele oppbyggingsprosessen, med flytting, oppussing, rydding, montering av utstyr. 

En langvarig drøm

Planlegging av etableringen av egen gym startet for 2,5 år siden for Stine. Etter å ha hatt eget treningsrom i klinikken hvor hun over lengre tid hadde personlig trening for både pasienter og andre kunder, fikk hun flere og flere forespørsler om å åpne en funksjonell treningsboks hvor hun kunne ha større grupper for trening.

– Problemstillingen hele veien har vært store nok lokaler for å realisere disse planene, så da jeg tilfeldigvis fikk muligheten til å leie et lokale med nok kvm, så slo jeg til, sier Stine.

Vil skape en sosial arena

I driften videre vil det fokuseres på å levere et godt tilbud og produkt, forteller Andreassen.

– Vi har nå daglige timer med coach, hvor vi har et stort fokus på kvalitet og ønsker at alle som går på timene skal dra hjem med godfølelsen etter hver treningsøkt. Vi ønsker å ha en sosial arena for alle, uansett forutsetninger og erfaring skal alle kunne være medlem hos oss. Vi vil skape motivasjon og treningsglede for alle som bor i kommunen. 

Hun opplever samarbeidet med ata som godt og trygt:

– Samarbeidet med ata har vært helt supert. Dette er andre gang jeg har samarbeidet med dere, og jeg har vært strålende fornøyd begge gangene.

Hun trekker frem god service, at ata var svært hjelpsomme med planlegging, tegning av lokaler, samt forslag til hva man trenger av utstyr og forsendelse.

– Det har også vært lett å kommunisere med dere, man får raskt svar både på e-post og tlf. Jeg vil på det varmeste anbefale ata til andre og vil selv fortsette å samarbeide med ata i tiden fremover, roser Stine Andreassen.

Les historier fra flere av våre kunder her:

Publisert

Spektakulært treningsrom på jobben: – Vil skille oss ut og tiltrekke oss flere søkere

Smedvig-konsernet ønsker å sette sitt preg på samfunnet gjennom å utvikle utleieeiendom litt utenom det vanlige. Sjekk ut deres imponerende treningslokaler for leietakere og ansatte!

Nylig fikk Smedvigs tidligere hovedkontor, Løkkeveien 103 i Stavanger (Smedvig-kvartalet), den prestisjefylte WELL Core-sertifiseringen, som det første kontorbygget i Norge. WELL er den fremste byggestandarden som fokuserer på å forbedre menneskers helse og trivsel gjennom bygningene der vi bor, jobber og lever (Kilde: Næringsforeningen).

Bygget, hvis leietaker i dag er Shell, har et nydelig treningsrom som en av sine viktige fordeler som fokuserer på helse og trivsel.

– Treningsrom i kontorbygg er kjent for å være mørke og utrivelige. De har gjerne vært plassert der det er minst gunstig å leie ut, sier Frederic Willassen i Smedvig.

Det er tøff konkurranse for selskaper å ansette nye talenter og skaffe de beste hodene. Sentral lokasjon i nærhet til kollektiv er viktig, men også kontorfasiliteter og trimrom.

– Noen av vårer leietakere har sagt at dette er en direkte årsak til at de får noen ansatt, forteller Willassen.

Bærekraftige materialer

Han påpeker at de ikke bare ønsker å skille seg ut som en fremtidsrettet eiendomsutvikler, men at de også anser et tydelig fokus på helse og trivsel som viktig for å tiltrekke seg nye kunder.

– Vi eier jo en del kontorbygg som vi leier ut. Smedvig har ønsket å ta en posisjon i Norge hvor vi er frempå når det gjelder sosial bærekraft og sertifiseringer innenfor bærekraft. Planter og trespiler er viktige elementer i treningsrommene våre, forteller Willassen.

Bildene under er fra treningsrommet i Smedvigkvartalet, som nylig ble utbedret for andre gang på få år:

Helsefremmende Smedvig-bygg

Fokuser på helse og bærekraft er også synlig i et av Smedvigs nyeste prosjekt, Site 4016 – ARK, som er en moderne næringspark i Stavanger for bedrifter innen bygg, anlegg og eiendom.

– Dette er selvsagt også et helsefremmende bygg, med fokus på luft, vann og næring. Det inkuderer også treningsrommet, det skal være en plass man faktisk har lyst til å være.

Willassen sier at bruken av treningsrommene er god, og at de bruker digitale verktøy for å gjøre det enkelt for brukerne. Han forteller at Smedvig stadig blir inspirert av sine leietakere:

– Smedvig sier ja til ulike trenere og tilbud, som yoga/spinning/Crossfit osv. Enkelte selskaper leier inn coacher for å ha timer med sine ansatte. En bedrift har månedlig fellestrening med felles frokost, dét er et forbilde innen kultur og helse!

Konkurranse mot hjemmekontoret

Willassen selv er svært engasjert i CrossFit-miljøet på privat plan, og setter med det høye krav til treningsfasiliteter og utstyr.

– Treningsfasilitetene har mer å si enn noen gang, hovedkonkurrenten til å komme på kontoret er jo hjemmekontoret. Da er det viktig å ha fasiliteter som er bedre enn hjemmekontoret for å dra ansatte inn på kontoret. Jeg personlig drar inn på kontoret for en god treningsøkt!

Langvarig samarbeid med ata

Etter mange års tett samarbeid har Willassen og Smedvig bare gode ord å si om ata og deres kontakt Marie Anthonsen.

– Produktene er blitt steinbra, og vi kjøper alt fra kabelapparater til racks, gulv, frivekter og det meste av tilbehør. Marie svarer så raskt at jeg knapt rekker skrive ferdig mailen før hun har svart, ler Willassen.

Publisert

atas visjon: Å skape en sterkere generasjon

Vi i ata treningsutstyr har en ambisiøs visjon om å skape en sterkere generasjon. Hva går det egentlig ut på, hvorfor er vi opptatt av det, og hvordan jobber vi for å oppnå det?

Start med deg selv

Akkurat som med andre utfordringer vi står overfor, finnes det ingen enkel løsning. Men én ting er sikkert: En del av å bygge en sterkere generasjon handler om å starte med oss selv. Vi er tross alt morgendagens generasjon – neste år, og årene etter det. Og kanskje enda viktigere: Vi er modeller for generasjonen(e) etter oss.

Barn er ikke alltid flinke til å høre etter, men de mislykkes aldri med å kopiere oss. Tenk på hvor mye du ubevisst har adoptert fra dine egne foreldre. (!)

Hvis vi gjør trening til en naturlig del av hverdagen vår, vil barna vokse opp med en oppfatning av at dette er normalt. I stedet for å stå på sidelinjen og prøve å få dem til å være aktive, vil de følge vårt eksempel. De ønsker ikke noe annet enn å være som oss. <3

Så, hvem vil du at dine barn og barnebarn skal være?

  • En person som løfter vekter for å bygge muskler, som igjen kan beskytte mot mange sykdommer?
  • En person som løfter vekter for å styrke skjelettet, slik at man unngår osteoporose?
  • En person som får opp pulsen for å ha et sterkt hjerte?
  • En person som prioriterer å spise grønnsaker for å ivareta tarmhelsen sin?
  • En person som prioriterer søvn fordi – ja, hvor skal vi starte, det er så mange fordeler med god søvn!
  • En person som er snill mot seg selv, slik at en også kan være snill mot andre?

Hvis du ønsker at generasjonen etter deg har disse adferdene så må du spørre deg selv. Er jeg dette mennesket selv, slik at neste generasjon har noen at modellere?

Hvis ikke, er nå et perfekt tidspunkt å starte.

Trening og prioriteringer

Det krever ikke mer enn 2-3 timer i uken for treningsdelen. Du har 168 timer i uken. Vi er ganske sikre på at du kan få det til! Hvis ikke, kan det være verdt å se over dine prioriteringer.

Kanskje trenger du ikke den bilen eller det store huset som på sikt koster deg helsen din over tid, fordi du må jage inntjening i tiden der du burde trene – og ikke minst, neste generasjons helse – en sterkere generasjon.

Kosthold

Når det gjelder grønnsaker, så handler det langt på vei om vane. Start med én grønnsak du liker, spis den litt oftere, og når det blir en vane, tar du med en ny grønnsak.

Vi forstår godt at det kan være utfordrende å gjøre alle disse tingene, men det er derfor loven om minst motstand er så nyttig:

Start med det som er enklest. Når det blir en vane, kan du ta neste steg. Hvis barnet ditt er 2 år nå, og du fokuserer på en av disse tingene per år, vil du om 6 år ha lært barnet å ta vare på kroppen sin.

Så, hvordan skaper vi en sterkere generasjon? Vi starter med oss selv.

Og du – føler du at det er vanskelig å vite hvor du skal begynne? I tiden fremover kan vi gi deg tips som passer for deg. Bare send oss din utfordring i en DM eller legg det i kommentarfeltet, så bruker vi det som utgangspunkt!

ata har ryggen din!

Publisert

ata og NOR3F inngår 5-årig avtale – ønsker å bidra til en sterkere generasjon

ata treningsutstyr og NOR3F, Norges Functional Fitnessforbund, inngår en eksklusiv femårig samarbeidsavtale i forbindelse med gjennomføring av norgesmesterskapene i functional fitness. Dette bygger sterkt oppunder atas visjon om å bidra til en sterkere generasjon.

Norges Functional Fitnessforbund (NOR3F) ble offisielt stiftet 18. oktober 2017, og ble i mai 2019 en del av Norges Idrettsforbund.  Årlig arrangeres NM for individuelle og lag, og ut 2028 skal ata treningsutstyr brukes i disse konkurransene. Tidligere har blant annet vektstenger og bumper plates fra ata vært brukt i NM.

– Forutsigbarhet rundt utstyr og det å vite at vi har alt vi trenger for å skape et fullverdig NM gjør planleggingen veldig mye enklere, forteller generalsekretær i Nor3f, Hanna Venemyr Hildeskor.

Dopingfritt miljø

NOR3Fs visjon er å fremme Functional Fitness som idrett i Norge og legge til rette for et rettferdig, trygt og dopingfritt miljø innen idretten med fokus på utøveren. Dette er verdier som går hånd i hånd med atas visjon om å skape en sterkere generasjon, der treningsglede og helsefordeler er i fokus.

– Det er mange ting som skal planlegges og på plass i forkant av NM, så det er en bør av skuldrene våre at denne biten nå er i boks for de kommende årene. Ikke minst det at vi har kvalitetsutstyr som vi vet holder gang etter gang til tross for røff bruk, og skikkelig stødige samarbeidspartnere som vi vet leverer som avtalt, sier generalsekretæren.

– Jobber med å forbedre oss

Hun forteller at NOR3F legger mye stolthet i arrangementene sine og ønsker at de skal være kjent for høy kvalitet på alt fra programmering og bemanning til kommunikasjon og utstyr.

– Vi jobber hele tiden med å forbedre oss, og dere kan forvente at vi gjør det vi kan for å skape en arena for store øyeblikk, nye vennskap, masse moro og glede, og ikke minst prestasjoner i ikke bare Norges-, men også verdenstoppen!

– Skal ikke glemme hvor vi kommer fra

ata har lenge vært den dominerende leverandøren innen CrossFit og functional fitness i Norge og har de siste årene også tatt steget ut i den kommersielle treningsbransjen blant annet med salg av sine populære maskiner og apparater.

– Det er viktig ikke å glemme hvor man kommer fra, og en stor del av det er CrossFit og functional fitness, påpeker kommunikasjonsansvarlig Charlotte Karlsen i ata.

Hun trekker frem satsningen mot unge atleter i idretten, som ata gjennom mange år har fulgt tett som samarbeidspartner og sponsor.

Med på laget

– Vi har alltid forsøkt å være en bidragsyter og fasilitator i miljøene vi får komme inn i. Vi hadde aldri kommet hit vi er i dag om ikke de hadde gitt oss en sjanse og hatt troen på oss.

En av atas verdier er å være “med på laget”, og selskapet ønsker å fortsette å utøve dette mot ytterligere miljøer vi kommer inn i.

– Vi retter en stor takk til alle som har latt oss være med på laget gjennom å handle av oss, og med det gitt oss muligheten til å være her vi er i dag. Vi lover alltid å gi tilbake!

NM i Functional Fitness setter høye krav til utstyret. Det må tåle utendørsbruk og røff håndtering over flere år. Foto: Kim Jæger
Publisert

Dette er Kriger League

KRIGER LEAGUE – ata Games 2024

Kriger League is an Online Competition designed for the Community. Our goal is to give you the opportunity to compete against your friends and other athletes.

From September to November one workout will get released each month. The workout is released on the 20th and you have until the 30th to complete the workout. 

If you follow Kriger Training, Kriger Training 60 or Kriger Training Box programming the workouts from Kriger League will be included in the program.

Each workout will have an Rx option and a Scaled Option which makes this competition as exciting for the experienced Elite Athlete as for the newer Athlete.

Over the course of four qualifying workouts spread over three months, the best will qualify for the main competition, which will take place at CrossFit Asker on February 1, 2025.

Categories:

Male/Female:
Top 8 men (advance to finals)
Top 8 women (advance to finals)


Team Community:
Top 8 teams (male/male) (advance to finals)
Top 8 teams (female/female) (advance to finals)


Prizes for each Age Group Category (35-39, 40-45, 45-50):

1st: 1000 nok Gift Card ata Treningsutstyr+ 6 months of Kriger Training+1 Optional program Kriger Training

2nd: 600 nok  Gift Card ata Treningsutstyr+ 4 months of Kriger Training

3rd: 300 nok  Gift Card ata Treningsutstyr+ 2 months of Kriger Training


Sign up fee: 200 NOK for Individuals – 300 NOK for teams (+Platform Fee)

Qualification Schedule:

Workout 1: September 20 – September 30
Workout 2A+B: October 20 – October 30
Workout 3: November 20 – November 30

Requirements for participating in “Team Community” in Kriger League/ata games

Norwegian athletes:
  • You CANNOT have placed within top the 50 in the CrossFit Open in Norway in the last two years.
  • You CANNOT have participated in the Norwegian Championship in Functional Fitness in the last two years (2023 and 2024).

International athletes:
  • You CANNOT have placed higher within the top 5000 worldwide in the CrossFit Open in the last two years.
  • You can find a teammate from “anywhere.” The qualification is conducted individually, and the team’s score will be a combination of the athletes’ results.

For further information about kriger League or ata games, please contact us at atagames@atatreningsutstyr.no.

Publisert

Sebastian overrasket alle i Wermland – inkludert seg selv

Etter at han deltok på samme konkurranse i fjor uten særlig hell, satte Sebastian Wiik (20) kursen mot Battle of Wermland i svenske Arvika med begrensede forventninger. Slik skulle det ikke gå.

– Jeg syntes ikke øktene passet meg særlig bra, forteller Sebastian om da øktene ble sluppet i forkant av det kjente CrossFit-konkurransen.

wermland

Skulle bare komme seg gjennom

Målet hans ble “å komme seg gjennom” rett og slett for å se at den store mengden trening som er blitt lagt ned siste året har fungert.

Det hadde den. 20-åringen trener og jobber på CF Asker, atas showroom, sammen med flere andre habile utøvere. Wiik startet med CrossFit tidlig allerede som 14-åring og har lagt ned uendelig mange treningstimer disse seks årene. Nå er han coach og personlig trener samme sted som han satte sine ben da han var bare en liten gutt, og det har blitt både NM-titler og en del konkurranseerfaring på ham de siste årene. Likevel var det ikke forventet at han skulle regjere i Wermland:

– Jeg opplevde nivået som ganske høyt med mange sterke atleter, som forventet i en så stor konkurranse. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle gjøre det så bra som jeg gjorde, sier Sebastian, som kapret en gjev 2. plass like før sin egen 20-årsdag.

Strongman-eventet var det som overrasket Sebastian mest.

– Jeg er ikke akkurat en stor atlet

Det som overrasket ham selv mest var hvor godt han gjorde det i Strongman-eventet.

– Jeg er jo ikke akkurat en veldig stor atlet, og strongman-øvelser har vært en stor svakhet tidligere, ler Sebastian.

Han føler at han fikk frem det han var god for, og sett bortifra noen taktiske feil i noen av de første eventene, er han strålende fornøyd med hvordan det gikk.

Vi gleder oss til å se hva Sebastian kan utrette i fremtiden!

Publisert

ata som tema i bacheloroppgave i salgsledelse

En student i salgsledelse og personlig salg ved BI Stavanger leverte våren 2024 en bacheloroppgave om atas kunderelasjoner og mulighet for videre suksess og utvikling. – Dette tar vi til oss, lover Soroush Jozani hos ata.

Hvordan kan ata optimalisere kundelojalitet og stimulere til merkjøp gjennom effektiv implementering av salgsledelse og CRM?”

Det var problemstillingen som ble stilt i bacheloroppgaven ved BI Stavanger som ble innlevert i juni 2024. Etter en omfattende intervjuprosess kunne studenten analysere viktigheten av kunderelasjoner for langsiktig suksess i en krevende bransje.

Rom for forbedring

Selv om resultatene av deres funn viser at ata utmerker seg i å tilpasse seg kundenes behov og bygge sterke kunderelasjoner gjennom dedikert kundeservice og kompetente selgere, identifiserer de også områder for forbedring, inkludert implementering av avanserte CRM-systemer, ytterligere utvikling av selgernes kompetanse og strategier for å fremme merkjøp og gjenkjøp.

– Det er en ære å bli skrevet bacheloroppgave om, og vi tar til oss all den feedbacken vi får av en slik god evaluering, sier salgsleder Soroush Jozani hos ata om bacheloroppgaven i salgsledelse.

Studentene har satt seg inn i atas suksessfaktorer og potensiale for videre vekst og konkluderer med at ata ved å integrere teoretiske konsepter med praktiske innsikter kan jobbe videre mot å bli en ledende aktør i treningsutstyrsbransjen som kontinuerlig overgår kundenes forventninger.

– Vi er verdistyrt bedrift som evaluerer alt vi gjør all feedback vi får utfra våre veridier. Service er en veldig viktig verdi for oss. Våre kunder skal ha en kundeopplevelse de aldri glemmer. De skal føle seg som mer enn “bare en kunde”, sier Jozani.

salgsledelse bacheloroppgave
ata er opptatt av at kundene skal være fornøyd med alle ledd av leveransen av treningsutstyr. Det trekkes også frem som viktig i bacheloroppgaven i salgsledelse. Foto: Peter Zubek, EVO

Visjon: Å skape en sterkere generasjon

For å nå visjonen om å skape en sterkere generasjon kreves det også at våre kunder får en uforglemmelig opplevelse som letter deres arbeid med å nå ut til flere med sitt tilbud. Derfor jobber vi blant annet med å inspirere de som bruker produktene og sette stort fokus på kvalitet og service. Gjennom ulike arrangementer gjennom året, som ata games, får ata flere muligheter til å gi tilbake til sine interessenter, og på den måten knytte et sterkere bånd og lojalitet til kunder og partnere.

– Vi ønsker å være i kontakt med kundene våre utenom selve kjøpsprosessen. Vi ønsker å lære å kjenne dem som personer og ikke bare bedrifter, sier Jozani.

Teoretisk modell

Bachelorstudentene brukte en modell med navn “Cialdinis 6 påvirkningsvåpen” til å vurdere hvordan ata kan påvirke sine kunder, som jo er mennesker, til å velge å handle hos ata. Der trakk de blant annet frem følgende interessante punkt:

  • Autoritetsprinsippet: En av atas fordeler er bred og solid kunnskap innenfor treningsbransjen, både når det gjelder drift av senter inkludert personale, samt krav til utstyr iht bruksområder. Det at selgerne kan mye om produktene og tjenestenes egenskaper og fordeler, gjør at ata med riktighet oppfattes som en seriøs og pålitelig aktør.

Hva kan ata gjøre bedre?

I januar 2024 investerte ata i et strategisk CRM-system (Customer Relationship Management) som gjør det enklere å følge opp kunder på riktig tidspunkt.

– Dette gjorde atas arbeid med å ivareta hver enkelt kunde mye enklere, forteller Jozani, som tidligere jobbet med kalenderpåminnelser, regneark og flaggede e-poster for å klare å holde kontroll på hver enkelt kunde.

– Fremdeles har vi en del å hente på optimaliseringen av systemet. Eksempelvis struktureringer av tilbakemeldinger fra kunder, en bedre «kontakt til rett tid»-estimering, samt også rent relasjonssalg.

Det er disse tingene som i kombinasjon mest sannsynlig vil utgjøre de store resultatene, antyder bacheloroppgaven. Oppgaven tar også for seg logistikk, produktutvalg og økonomi, og trekker frem kvalitet på og utvalg av produkter som “kongen”:

“Selv om ata er svært gode på relasjonssalg, er det først og fremst produktet som legger grunnlag for den generelle kundetilfredsheten. Dersom du ikke har et godt produkt, vil kunden aldri bli helt fornøyd. Som nevnt, er kundegruppen til ata svært diversifisert, og det vil dermed være en stor forskjell i hva de ulike segmentene ønsker fra ata.”

Soroush Jozani er medgründer og salgssjef hos ata treningsutstyr, samtidig som han er en engasjert coach og bedriftseier. Her sammen med CrossFit-utøver Seher Kaya.

Feedback fra kunder

De har vært i kontakt med en del kunder (det gjør vi også jevnlig, se blant annet her og her) og høstet positiv feedback. Særlig en respondent kom med konstruktiv feedback vi med glede tar til etterretning:

– Jeg ønsker å se et større fokus på biomekanikk og belastningskurver i designet av maskinene til ata i fremtiden, skrev den ellers svært tilfredse kunden.

Bachelotoppgaven presiserer med at det er tydelig at atas evne til å forstå og tilpasse seg kundens behov ikke bare tilfredsstiller, men også bygger tillit og lojalitet. Kundene fremhever atas engasjement og proaktive holdning som nøkkelfaktorer som skiller dem ut i markedet. 

Konklusjonen i bacheloroppgaven er at atas sosiale kompetanse er en kritisk faktor som bidrar til deres konkurransefortrinn, og den sterke relasjonen med kundene legger et solid grunnlag for langvarig suksess og vekst. Denne er god, men kan alltid bli bedre.

Vi i ata takker for oppmerksomheten og for at studentene ved BI ønsket å sette seg inn i nettopp vår bedrift og gi oss verdifulle tilbakemeldinger. Vi lover å jobbe på videre!

Publisert

AFPT-foreleserne anbefaler ata: – ata leverer på alle punkter og er et trygt og godt valg

Derfor vil AFPTs forelesere anbefale ata treningsutstyr som utstyrsleverandør.

– Jeg opplever at ata leverer kvalitetsutstyr til en god pris, sier Benjamin Christensen, foreleser i AFPT.

Han har trent med ata-utstyr både på senter og i hjemmegym.

Foto: EVO

Leverer på alle punkter

– Jeg anbefaler ata til andre da utstyret er bra, prisene er gode og fordi dere har god kundeservice. Mange leverandører kan klare en eller to av disse punktene, men det er ikke så mange som kan levere på alle tre, roser Christensen.

Sindre Antonsen i EVO forteller gladelig om hvorfor kjeden i en jungel av leverandører velger blant andre ata.

– Når vi velger treningsutstyr, legger vi vekt på funksjonalitet, brukervennlighet og kvalitet. ata leverer alt dette med en utrolig god service. De er hjelpsomme i valgprosessen, noe som er viktig for oss for å sikre at utstyret bidrar til gode treningsopplevelser og prestasjoner for medlemmene våre, forteller Antonsen, som også påpeker at ata konkurrerer godt på pris, leverer utstyr av høy kvalitet og har god kundeservice.

– Enten du skal bygge et helt nytt senter eller oppgradere eksisterende utstyr, er ata et trygt og sikkert valg, mener han.

Totalleverandør

En annen som roser god service, er Lars Mæland:

– Det første jeg vil kommentere er det: Kvalitet i alle ledd. Det er supert at du og dere spør og graver etter tilbakemeldinger. Dere er ydmyke og har et ønske om å bli bedre. For meg er det superviktig, sier Mæland.

Han setter også høyt å kunne kjøpe alt på ett sted.

– ata kan jeg anbefale hver dag hele året, og det gjør jeg helt til det motsatte er bevist. Dere har kontroll på hele kjeden fra A-Å, og leverer det dere sier. Du handler ikke bare utstyr, men og en relasjon til menneskene. I den bransjen er det, sett fra mitt ståsted, for mange cowboyer og for mange lovnader. Det blir ikke alltid holdt, kanskje i redsel for å miste en avtale. Der er ikke dere. 

https://atatreningsutstyr.no/evo-ekspanderer

Forsket med ata

Også Markus Haugen kjenner til ata treningsutstyr etter å ha brukt vektløftingsprodukter til et forskningsprosjekt på Nord universitet.

– Vi satte dette med kalibrering høyt da det ble brukt i vitenskapelig setting. ata er ikke de eneste som leverer kalibrert utstyr, men de vant hos oss på bakgrunn en kombinasjon av kvalitet, kundeservice/gjestfrihet, relasjoner og pris.

Han påpeker at han også verdsetter et bredt utvalg fra samme leverandør, da ikke alle som trener trenger kalibrert utstyr.

– For min del må jeg vite at det er kvalitet i utstyret og at prisen står i stil med dette. Dette sammen med god kundeservice som bistår i alle ledd er viktig. Jeg ser på hele kundereisen som et del av produktet, ikke bare stangen eller manualen jeg får igjen. Design av utstyret har jeg litt lenger ned på listen og det må ikke være noe særpreget med det. 

Haugens forskningskompanjong, Stian Larsen, setter pris på atas besøk til Care-sentrene han driver.

– God og rask service er viktig for meg. Det er også et pluss at de ansatte har høy kompetanse på treningsutstyr og hva sentrene trenger for å tjene penger, synes Larsen.

– Soroush og andre ansatte kommer regelmessig og besøker sentrene våre, og de kommer ofte med gode innspill, som ikke nødvendigvis er relatert til utstyr, men heller drift av senter. Dette er noe jeg har til gode å oppleve av andre i bransjen, og noe som verdsettes, roser Stian Larsen.

https://atatreningsutstyr.no/treningsutstyr-er-noyaktig
Publisert

3T-Midtbyen – Trondheims storstue er blitt enda større

Hos 3T-Midtbyen tilbys trening over intet mindre enn fire plan. Sist ut var det nye treningsrommet som åpnet i februar 2024, med stort frivektsareal og noen av de nyeste ata-apparatene.

Tekst og foto: Anita Hundseid

3T-Midtbyen ligger strategisk plassert midt i Trondheim sentrum. Siden oppstart i 1994 har senteret gjennomgått mange oppgraderinger. Nå strekker treningssenteret seg over fire plan, hvor siste oppgradering er et splitter nytt rom for styrketrening som åpnet i februar 2024. 

– De fleste jeg har omvisning med blir overrasket over hvor stort treningsareal vi har. Det er mye større enn det ser ut som fra gata, sier Mari Rotmo, treneransvarlig på 3T-Midtbyen.

ata Seated row er populær hos 3T-Midtbyen

Skal passe flest mulig

3T-Midtbyen er et variert senter med et bredt gruppetimetilbud, kondisjonsavdeling, apparater for styrketrening og nå også et helt nytt frivektsrom. Med dette varierte tilbudet ønsker senteret å skape et treningsmiljø som passer for flest mulig.

– Vi ønsker å være et senter som har noe å tilby både til en senior og til en ungdom, alle skal være velkomne her, understreker Mari.

For å kunne bidra med det praktiske, men og så for trivselens skyld, er senteret bemannet hele åpningstiden. 

– I resepsjonen blir du møtt med et ‘hei’ når du kommer og et ‘ha det’ når du går. Det skal være trivelig å være her, sier Mari. 

3t-midtbyen mari
Mari Rotmo er treneransvarlig på 3T-Midtbyen.

Behov for nytt styrkerom

I februar åpnet 3T-Midtbyen et nytt frivektsrom som har blitt svært godt mottatt. 

– Frivektstrening blir jo bare mer og mer populært. Vi merket at frivektsområdet vi hadde i første etasje ble litt trangt. Å utvide med fem nye knebøystativer, manualer, benker og løfteplattformer har økt trivselsfaktoren og tilbudet, forklarer Mari.

Tidligere hadde senteret to løfteplattformer med tilhørende knebøystativer og to enkeltstående stativer i styrkesalen, noe som gjorde området ganske trangt. Nå er de enkeltstående stativene fjernet fra styrkesalen, og det nye frivektsområdet har gitt mer plass til det nye utstyret.

– Besøkstallene har økt, og jeg ser nye fjes her hver dag, noe som er veldig positivt, sier Mari.

Det nye frivektsområdet er godt utstyrt.

Samarbeidet med ata treningsutstyr

Kvaliteten på treningsutstyret er viktig for 3T-Midtbyen, da det bidrar til å være konkurransedyktige i forhold til andre treningssentre. 

– Vi ønsker å ha utstyr som er i orden og som ikke blir ødelagt ved tøft bruk. Det er også viktig at vi har utstyr som medlemmene ønsker seg, sier Mari.

3T har lenge samarbeidet med ata treningsutstyr. Tidligere har 3T-Midtbyen bestilt småutstyr som strikker og baller fra ata, noe som gjorde det naturlig å velge dem når det nye frivektsområdet skulle utstyres.

– Samarbeidet med ata har vært veldig bra, forklarer Mari. Det er lett å ta kontakt med dem, og vi får raskt svar på både mail og telefon.

Både de ansatte og medlemmene er fornøyde med oppgraderingen av senteret og det nye utstyret. 

Manualene er kjempegode å bruke, vekstskivene har fine farger og ser superfreshe ut, og bumperplatene støyer ikke så mye, noe som er veldig bra, forteller Mari.

Se filmen fra 3T-Midtbyen her:

Publisert

EVO ekspanderer ytterligere – setter forutsigbarhet høyt

Det viktige for treningssenterkjeden EVO når de ekspanderer i stor grad er forutsigbarhet, kvalitet og service. EVO er en av Norges største treningskjeder med over 70 sentre, hvor nyåpningene er en kombinasjon av oppkjøp og selvstartede sentre.

– Vårt mål er å gjøre det enkelt for folk å lykkes med treningen. Det betyr at vi må ha topp moderne utstyr, freshe lokaler og lange åpningstider, forteller Andreas Skjetne, markedsdirektør i EVO.

I 15 år har EVO jobbet for å levere gode treningsopplevelser, og nå åpner nå flest nye sentre i landet.

– Vi har de siste 12 månedene åpnet hele 10 nye steder, og stadig kommer det flere treningssentre, sier Skjetne.

ata på flere sentre

Blant sentrene ata treningsutstyr har levert til den siste tiden er EVO Løren, Adamstuen og Hamar.

Alle EVOs sentre er ubemannet og har lange åpningstider. Markedsdirektøren forteller at det er mange grunner til at det er et konsept som stadig blir mer nødvendig og populært i det norske markedet.

– Kombinasjonen av lange åpningstider og ingen bindingstid gir folk frihet til å trene når det måtte passe og i de periodene de har mulighet. Dette er et svært godt konkurransefortrinn for oss. I tillegg har vi droppet det som ikke handler om treningsopplevelsen inne på et senter, noe som gjør at vi kan investere mer i godt utstyr, interiør og design.

Se oversikt over alle kundecasene vi har skrevet artikler om her

Design er viktig

I arbeidet med å sørge for treningsutstyr med høy kvalitet og lekkert design har samarbeidet mellom ata og EVO blomstret. Begge firmaer verdsetter god flyt i kommunikasjonen, å være raske på ballen og høy servicegrad.

I ata kan selgerne veldig mye om trening, og denne typen kompetanse underletter samarbeidet med en stor kjede som EVO betraktelig.

– Vi er opptatt av helheten, at utstyret er av bra kvalitet, har lang varighet og god funksjonalitet. Det er også viktig for oss at designet passer med det øvrige utstyret og senteret, i tillegg må prisen være konkurransedyktig. Dette er årsaken til at vi har valgt ata som leverandør av treningsutstyr de siste årene, forklarer Skjetne.

Folkehelse i fokus

For mange er opplevelsen på trening like viktig som selve treningseffekten. EVO tror at om deres medlemmer skal lykkes med treningen, så må de like å være hos EVO, noe som på sikt vil være gunstig for medlemmets helse. Dette langsiktige fokuset på befolkningens helse er en verdi som står sterkt også hos ata og som gjør samarbeidet fruktbart for begge parter.

– Vi er stolte over å være en av EVOs mange leverandører til sine gjennomtenkte sentre. Prosessen og dialogen med EVO er ryddig og god, og vi har bygget mange stilige sentre sammen, sier daglig leder Robin Payman i ata.

Alle bilder er tatt av Peter Zubek.