Publisert

ata og NOR3F inngår 5-årig avtale – ønsker å bidra til en sterkere generasjon

ata treningsutstyr og NOR3F, Norges Functional Fitnessforbund, inngår en eksklusiv femårig samarbeidsavtale i forbindelse med gjennomføring av norgesmesterskapene i functional fitness. Dette bygger sterkt oppunder atas visjon om å bidra til en sterkere generasjon.

Norges Functional Fitnessforbund (NOR3F) ble offisielt stiftet 18. oktober 2017, og ble i mai 2019 en del av Norges Idrettsforbund.  Årlig arrangeres NM for individuelle og lag, og ut 2028 skal ata treningsutstyr brukes i disse konkurransene. Tidligere har blant annet vektstenger og bumper plates fra ata vært brukt i NM.

– Forutsigbarhet rundt utstyr og det å vite at vi har alt vi trenger for å skape et fullverdig NM gjør planleggingen veldig mye enklere, forteller generalsekretær i Nor3f, Hanna Venemyr Hildeskor.

Dopingfritt miljø

NOR3Fs visjon er å fremme Functional Fitness som idrett i Norge og legge til rette for et rettferdig, trygt og dopingfritt miljø innen idretten med fokus på utøveren. Dette er verdier som går hånd i hånd med atas visjon om å skape en sterkere generasjon, der treningsglede og helsefordeler er i fokus.

– Det er mange ting som skal planlegges og på plass i forkant av NM, så det er en bør av skuldrene våre at denne biten nå er i boks for de kommende årene. Ikke minst det at vi har kvalitetsutstyr som vi vet holder gang etter gang til tross for røff bruk, og skikkelig stødige samarbeidspartnere som vi vet leverer som avtalt, sier generalsekretæren.

– Jobber med å forbedre oss

Hun forteller at NOR3F legger mye stolthet i arrangementene sine og ønsker at de skal være kjent for høy kvalitet på alt fra programmering og bemanning til kommunikasjon og utstyr.

– Vi jobber hele tiden med å forbedre oss, og dere kan forvente at vi gjør det vi kan for å skape en arena for store øyeblikk, nye vennskap, masse moro og glede, og ikke minst prestasjoner i ikke bare Norges-, men også verdenstoppen!

– Skal ikke glemme hvor vi kommer fra

ata har lenge vært den dominerende leverandøren innen CrossFit og functional fitness i Norge og har de siste årene også tatt steget ut i den kommersielle treningsbransjen blant annet med salg av sine populære maskiner og apparater.

– Det er viktig ikke å glemme hvor man kommer fra, og en stor del av det er CrossFit og functional fitness, påpeker kommunikasjonsansvarlig Charlotte Karlsen i ata.

Hun trekker frem satsningen mot unge atleter i idretten, som ata gjennom mange år har fulgt tett som samarbeidspartner og sponsor.

Med på laget

– Vi har alltid forsøkt å være en bidragsyter og fasilitator i miljøene vi får komme inn i. Vi hadde aldri kommet hit vi er i dag om ikke de hadde gitt oss en sjanse og hatt troen på oss.

En av atas verdier er å være “med på laget”, og selskapet ønsker å fortsette å utøve dette mot ytterligere miljøer vi kommer inn i.

– Vi retter en stor takk til alle som har latt oss være med på laget gjennom å handle av oss, og med det gitt oss muligheten til å være her vi er i dag. Vi lover alltid å gi tilbake!

NM i Functional Fitness setter høye krav til utstyret. Det må tåle utendørsbruk og røff håndtering over flere år. Foto: Kim Jæger
Publisert

Dette er Kriger League

KRIGER LEAGUE – ata Games 2024

Kriger League is an Online Competition designed for the Community. Our goal is to give you the opportunity to compete against your friends and other athletes.

From September to November one workout will get released each month. The workout is released on the 20th and you have until the 30th to complete the workout. 

If you follow Kriger Training, Kriger Training 60 or Kriger Training Box programming the workouts from Kriger League will be included in the program.

Each workout will have an Rx option and a Scaled Option which makes this competition as exciting for the experienced Elite Athlete as for the newer Athlete.

Over the course of four qualifying workouts spread over three months, the best will qualify for the main competition, which will take place at CrossFit Asker on Jan 30th-Feb1st, 2026.

Categories:

Male/Female:
Top 8 men (advance to finals)
Top 8 women (advance to finals)


Team Community:
Top 8 teams (male/male) (advance to finals)
Top 8 teams (female/female) (advance to finals)


Prizes for each Age Group Category (35-39, 40-45, 45-50):

1st: 1000 nok Gift Card ata Treningsutstyr+ 6 months of Kriger Training+1 Optional program Kriger Training

2nd: 600 nok  Gift Card ata Treningsutstyr+ 4 months of Kriger Training

3rd: 300 nok  Gift Card ata Treningsutstyr+ 2 months of Kriger Training


Sign up fee: 200 NOK for Individuals – 300 NOK for teams (+Platform Fee)

Qualification Schedule:

Workout 1: September 1st – September 10th
Workout 2A+B: October 1st – October 10th
Workout 3: November 1st – November 10th

Requirements for participating in “Team Community” in Kriger League/ata games

Norwegian athletes:
  • You CANNOT have placed within top the 50 in the CrossFit Open in Norway in the last two years. Open class, not master.
  • You CANNOT have participated in the Norwegian Championship in Functional Fitness in the last two years (2023 and 2024). Open class, not master.

International athletes:
  • You CANNOT have placed higher within the top 5000 worldwide in the CrossFit Open in the last two years.
  • You can find a teammate from “anywhere.” The qualification is conducted individually, and the team’s score will be a combination of the athletes’ results.

For further information about kriger League or ata games, please contact us at atagames@atatreningsutstyr.no.

Publisert

Sebastian overrasket alle i Wermland – inkludert seg selv

Etter at han deltok på samme konkurranse i fjor uten særlig hell, satte Sebastian Wiik (20) kursen mot Battle of Wermland i svenske Arvika med begrensede forventninger. Slik skulle det ikke gå.

– Jeg syntes ikke øktene passet meg særlig bra, forteller Sebastian om da øktene ble sluppet i forkant av det kjente CrossFit-konkurransen.

wermland

Skulle bare komme seg gjennom

Målet hans ble “å komme seg gjennom” rett og slett for å se at den store mengden trening som er blitt lagt ned siste året har fungert.

Det hadde den. 20-åringen trener og jobber på CF Asker, atas showroom, sammen med flere andre habile utøvere. Wiik startet med CrossFit tidlig allerede som 14-åring og har lagt ned uendelig mange treningstimer disse seks årene. Nå er han coach og personlig trener samme sted som han satte sine ben da han var bare en liten gutt, og det har blitt både NM-titler og en del konkurranseerfaring på ham de siste årene. Likevel var det ikke forventet at han skulle regjere i Wermland:

– Jeg opplevde nivået som ganske høyt med mange sterke atleter, som forventet i en så stor konkurranse. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle gjøre det så bra som jeg gjorde, sier Sebastian, som kapret en gjev 2. plass like før sin egen 20-årsdag.

Strongman-eventet var det som overrasket Sebastian mest.

– Jeg er ikke akkurat en stor atlet

Det som overrasket ham selv mest var hvor godt han gjorde det i Strongman-eventet.

– Jeg er jo ikke akkurat en veldig stor atlet, og strongman-øvelser har vært en stor svakhet tidligere, ler Sebastian.

Han føler at han fikk frem det han var god for, og sett bortifra noen taktiske feil i noen av de første eventene, er han strålende fornøyd med hvordan det gikk.

Vi gleder oss til å se hva Sebastian kan utrette i fremtiden!

Publisert

ata som tema i bacheloroppgave i salgsledelse

En student i salgsledelse og personlig salg ved BI Stavanger leverte våren 2024 en bacheloroppgave om atas kunderelasjoner og mulighet for videre suksess og utvikling. – Dette tar vi til oss, lover Soroush Jozani hos ata.

Hvordan kan ata optimalisere kundelojalitet og stimulere til merkjøp gjennom effektiv implementering av salgsledelse og CRM?”

Det var problemstillingen som ble stilt i bacheloroppgaven ved BI Stavanger som ble innlevert i juni 2024. Etter en omfattende intervjuprosess kunne studenten analysere viktigheten av kunderelasjoner for langsiktig suksess i en krevende bransje.

Rom for forbedring

Selv om resultatene av deres funn viser at ata utmerker seg i å tilpasse seg kundenes behov og bygge sterke kunderelasjoner gjennom dedikert kundeservice og kompetente selgere, identifiserer de også områder for forbedring, inkludert implementering av avanserte CRM-systemer, ytterligere utvikling av selgernes kompetanse og strategier for å fremme merkjøp og gjenkjøp.

– Det er en ære å bli skrevet bacheloroppgave om, og vi tar til oss all den feedbacken vi får av en slik god evaluering, sier salgsleder Soroush Jozani hos ata om bacheloroppgaven i salgsledelse.

Studentene har satt seg inn i atas suksessfaktorer og potensiale for videre vekst og konkluderer med at ata ved å integrere teoretiske konsepter med praktiske innsikter kan jobbe videre mot å bli en ledende aktør i treningsutstyrsbransjen som kontinuerlig overgår kundenes forventninger.

– Vi er verdistyrt bedrift som evaluerer alt vi gjør all feedback vi får utfra våre veridier. Service er en veldig viktig verdi for oss. Våre kunder skal ha en kundeopplevelse de aldri glemmer. De skal føle seg som mer enn “bare en kunde”, sier Jozani.

salgsledelse bacheloroppgave
ata er opptatt av at kundene skal være fornøyd med alle ledd av leveransen av treningsutstyr. Det trekkes også frem som viktig i bacheloroppgaven i salgsledelse. Foto: Peter Zubek, EVO

Visjon: Å skape en sterkere generasjon

For å nå visjonen om å skape en sterkere generasjon kreves det også at våre kunder får en uforglemmelig opplevelse som letter deres arbeid med å nå ut til flere med sitt tilbud. Derfor jobber vi blant annet med å inspirere de som bruker produktene og sette stort fokus på kvalitet og service. Gjennom ulike arrangementer gjennom året, som ata games, får ata flere muligheter til å gi tilbake til sine interessenter, og på den måten knytte et sterkere bånd og lojalitet til kunder og partnere.

– Vi ønsker å være i kontakt med kundene våre utenom selve kjøpsprosessen. Vi ønsker å lære å kjenne dem som personer og ikke bare bedrifter, sier Jozani.

Teoretisk modell

Bachelorstudentene brukte en modell med navn “Cialdinis 6 påvirkningsvåpen” til å vurdere hvordan ata kan påvirke sine kunder, som jo er mennesker, til å velge å handle hos ata. Der trakk de blant annet frem følgende interessante punkt:

  • Autoritetsprinsippet: En av atas fordeler er bred og solid kunnskap innenfor treningsbransjen, både når det gjelder drift av senter inkludert personale, samt krav til utstyr iht bruksområder. Det at selgerne kan mye om produktene og tjenestenes egenskaper og fordeler, gjør at ata med riktighet oppfattes som en seriøs og pålitelig aktør.

Hva kan ata gjøre bedre?

I januar 2024 investerte ata i et strategisk CRM-system (Customer Relationship Management) som gjør det enklere å følge opp kunder på riktig tidspunkt.

– Dette gjorde atas arbeid med å ivareta hver enkelt kunde mye enklere, forteller Jozani, som tidligere jobbet med kalenderpåminnelser, regneark og flaggede e-poster for å klare å holde kontroll på hver enkelt kunde.

– Fremdeles har vi en del å hente på optimaliseringen av systemet. Eksempelvis struktureringer av tilbakemeldinger fra kunder, en bedre «kontakt til rett tid»-estimering, samt også rent relasjonssalg.

Det er disse tingene som i kombinasjon mest sannsynlig vil utgjøre de store resultatene, antyder bacheloroppgaven. Oppgaven tar også for seg logistikk, produktutvalg og økonomi, og trekker frem kvalitet på og utvalg av produkter som “kongen”:

“Selv om ata er svært gode på relasjonssalg, er det først og fremst produktet som legger grunnlag for den generelle kundetilfredsheten. Dersom du ikke har et godt produkt, vil kunden aldri bli helt fornøyd. Som nevnt, er kundegruppen til ata svært diversifisert, og det vil dermed være en stor forskjell i hva de ulike segmentene ønsker fra ata.”

Soroush Jozani er medgründer og salgssjef hos ata treningsutstyr, samtidig som han er en engasjert coach og bedriftseier. Her sammen med CrossFit-utøver Seher Kaya.

Feedback fra kunder

De har vært i kontakt med en del kunder (det gjør vi også jevnlig, se blant annet her og her) og høstet positiv feedback. Særlig en respondent kom med konstruktiv feedback vi med glede tar til etterretning:

– Jeg ønsker å se et større fokus på biomekanikk og belastningskurver i designet av maskinene til ata i fremtiden, skrev den ellers svært tilfredse kunden.

Bachelotoppgaven presiserer med at det er tydelig at atas evne til å forstå og tilpasse seg kundens behov ikke bare tilfredsstiller, men også bygger tillit og lojalitet. Kundene fremhever atas engasjement og proaktive holdning som nøkkelfaktorer som skiller dem ut i markedet. 

Konklusjonen i bacheloroppgaven er at atas sosiale kompetanse er en kritisk faktor som bidrar til deres konkurransefortrinn, og den sterke relasjonen med kundene legger et solid grunnlag for langvarig suksess og vekst. Denne er god, men kan alltid bli bedre.

Vi i ata takker for oppmerksomheten og for at studentene ved BI ønsket å sette seg inn i nettopp vår bedrift og gi oss verdifulle tilbakemeldinger. Vi lover å jobbe på videre!

Publisert

AFPT-foreleserne anbefaler ata: – ata leverer på alle punkter og er et trygt og godt valg

Derfor vil AFPTs forelesere anbefale ata treningsutstyr som utstyrsleverandør.

– Jeg opplever at ata leverer kvalitetsutstyr til en god pris, sier Benjamin Christensen, foreleser i AFPT.

Han har trent med ata-utstyr både på senter og i hjemmegym.

Foto: EVO

Leverer på alle punkter

– Jeg anbefaler ata til andre da utstyret er bra, prisene er gode og fordi dere har god kundeservice. Mange leverandører kan klare en eller to av disse punktene, men det er ikke så mange som kan levere på alle tre, roser Christensen.

Sindre Antonsen i EVO forteller gladelig om hvorfor kjeden i en jungel av leverandører velger blant andre ata.

– Når vi velger treningsutstyr, legger vi vekt på funksjonalitet, brukervennlighet og kvalitet. ata leverer alt dette med en utrolig god service. De er hjelpsomme i valgprosessen, noe som er viktig for oss for å sikre at utstyret bidrar til gode treningsopplevelser og prestasjoner for medlemmene våre, forteller Antonsen, som også påpeker at ata konkurrerer godt på pris, leverer utstyr av høy kvalitet og har god kundeservice.

– Enten du skal bygge et helt nytt senter eller oppgradere eksisterende utstyr, er ata et trygt og sikkert valg, mener han.

Totalleverandør

En annen som roser god service, er Lars Mæland:

– Det første jeg vil kommentere er det: Kvalitet i alle ledd. Det er supert at du og dere spør og graver etter tilbakemeldinger. Dere er ydmyke og har et ønske om å bli bedre. For meg er det superviktig, sier Mæland.

Han setter også høyt å kunne kjøpe alt på ett sted.

– ata kan jeg anbefale hver dag hele året, og det gjør jeg helt til det motsatte er bevist. Dere har kontroll på hele kjeden fra A-Å, og leverer det dere sier. Du handler ikke bare utstyr, men og en relasjon til menneskene. I den bransjen er det, sett fra mitt ståsted, for mange cowboyer og for mange lovnader. Det blir ikke alltid holdt, kanskje i redsel for å miste en avtale. Der er ikke dere. 

https://atatreningsutstyr.no/evo-ekspanderer

Forsket med ata

Også Markus Haugen kjenner til ata treningsutstyr etter å ha brukt vektløftingsprodukter til et forskningsprosjekt på Nord universitet.

– Vi satte dette med kalibrering høyt da det ble brukt i vitenskapelig setting. ata er ikke de eneste som leverer kalibrert utstyr, men de vant hos oss på bakgrunn en kombinasjon av kvalitet, kundeservice/gjestfrihet, relasjoner og pris.

Han påpeker at han også verdsetter et bredt utvalg fra samme leverandør, da ikke alle som trener trenger kalibrert utstyr.

– For min del må jeg vite at det er kvalitet i utstyret og at prisen står i stil med dette. Dette sammen med god kundeservice som bistår i alle ledd er viktig. Jeg ser på hele kundereisen som et del av produktet, ikke bare stangen eller manualen jeg får igjen. Design av utstyret har jeg litt lenger ned på listen og det må ikke være noe særpreget med det. 

Haugens forskningskompanjong, Stian Larsen, setter pris på atas besøk til Care-sentrene han driver.

– God og rask service er viktig for meg. Det er også et pluss at de ansatte har høy kompetanse på treningsutstyr og hva sentrene trenger for å tjene penger, synes Larsen.

– Soroush og andre ansatte kommer regelmessig og besøker sentrene våre, og de kommer ofte med gode innspill, som ikke nødvendigvis er relatert til utstyr, men heller drift av senter. Dette er noe jeg har til gode å oppleve av andre i bransjen, og noe som verdsettes, roser Stian Larsen.

https://atatreningsutstyr.no/treningsutstyr-er-noyaktig
Publisert

3T-Midtbyen – Trondheims storstue er blitt enda større

Hos 3T-Midtbyen tilbys trening over intet mindre enn fire plan. Sist ut var det nye treningsrommet som åpnet i februar 2024, med stort frivektsareal og noen av de nyeste ata-apparatene.

Tekst og foto: Anita Hundseid

3T-Midtbyen ligger strategisk plassert midt i Trondheim sentrum. Siden oppstart i 1994 har senteret gjennomgått mange oppgraderinger. Nå strekker treningssenteret seg over fire plan, hvor siste oppgradering er et splitter nytt rom for styrketrening som åpnet i februar 2024. 

– De fleste jeg har omvisning med blir overrasket over hvor stort treningsareal vi har. Det er mye større enn det ser ut som fra gata, sier Mari Rotmo, treneransvarlig på 3T-Midtbyen.

ata Seated row er populær hos 3T-Midtbyen

Skal passe flest mulig

3T-Midtbyen er et variert senter med et bredt gruppetimetilbud, kondisjonsavdeling, apparater for styrketrening og nå også et helt nytt frivektsrom. Med dette varierte tilbudet ønsker senteret å skape et treningsmiljø som passer for flest mulig.

– Vi ønsker å være et senter som har noe å tilby både til en senior og til en ungdom, alle skal være velkomne her, understreker Mari.

For å kunne bidra med det praktiske, men og så for trivselens skyld, er senteret bemannet hele åpningstiden. 

– I resepsjonen blir du møtt med et ‘hei’ når du kommer og et ‘ha det’ når du går. Det skal være trivelig å være her, sier Mari. 

3t-midtbyen mari
Mari Rotmo er treneransvarlig på 3T-Midtbyen.

Behov for nytt styrkerom

I februar åpnet 3T-Midtbyen et nytt frivektsrom som har blitt svært godt mottatt. 

– Frivektstrening blir jo bare mer og mer populært. Vi merket at frivektsområdet vi hadde i første etasje ble litt trangt. Å utvide med fem nye knebøystativer, manualer, benker og løfteplattformer har økt trivselsfaktoren og tilbudet, forklarer Mari.

Tidligere hadde senteret to løfteplattformer med tilhørende knebøystativer og to enkeltstående stativer i styrkesalen, noe som gjorde området ganske trangt. Nå er de enkeltstående stativene fjernet fra styrkesalen, og det nye frivektsområdet har gitt mer plass til det nye utstyret.

– Besøkstallene har økt, og jeg ser nye fjes her hver dag, noe som er veldig positivt, sier Mari.

Det nye frivektsområdet er godt utstyrt.

Samarbeidet med ata treningsutstyr

Kvaliteten på treningsutstyret er viktig for 3T-Midtbyen, da det bidrar til å være konkurransedyktige i forhold til andre treningssentre. 

– Vi ønsker å ha utstyr som er i orden og som ikke blir ødelagt ved tøft bruk. Det er også viktig at vi har utstyr som medlemmene ønsker seg, sier Mari.

3T har lenge samarbeidet med ata treningsutstyr. Tidligere har 3T-Midtbyen bestilt småutstyr som strikker og baller fra ata, noe som gjorde det naturlig å velge dem når det nye frivektsområdet skulle utstyres.

– Samarbeidet med ata har vært veldig bra, forklarer Mari. Det er lett å ta kontakt med dem, og vi får raskt svar på både mail og telefon.

Både de ansatte og medlemmene er fornøyde med oppgraderingen av senteret og det nye utstyret. 

Manualene er kjempegode å bruke, vekstskivene har fine farger og ser superfreshe ut, og bumperplatene støyer ikke så mye, noe som er veldig bra, forteller Mari.

Se filmen fra 3T-Midtbyen her:

Publisert

EVO ekspanderer ytterligere – setter forutsigbarhet høyt

Det viktige for treningssenterkjeden EVO når de ekspanderer i stor grad er forutsigbarhet, kvalitet og service. EVO er en av Norges største treningskjeder med over 70 sentre, hvor nyåpningene er en kombinasjon av oppkjøp og selvstartede sentre.

– Vårt mål er å gjøre det enkelt for folk å lykkes med treningen. Det betyr at vi må ha topp moderne utstyr, freshe lokaler og lange åpningstider, forteller Andreas Skjetne, markedsdirektør i EVO.

I 15 år har EVO jobbet for å levere gode treningsopplevelser, og nå åpner nå flest nye sentre i landet.

– Vi har de siste 12 månedene åpnet hele 10 nye steder, og stadig kommer det flere treningssentre, sier Skjetne.

ata på flere sentre

Blant sentrene ata treningsutstyr har levert til den siste tiden er EVO Løren, Adamstuen og Hamar.

Alle EVOs sentre er ubemannet og har lange åpningstider. Markedsdirektøren forteller at det er mange grunner til at det er et konsept som stadig blir mer nødvendig og populært i det norske markedet.

– Kombinasjonen av lange åpningstider og ingen bindingstid gir folk frihet til å trene når det måtte passe og i de periodene de har mulighet. Dette er et svært godt konkurransefortrinn for oss. I tillegg har vi droppet det som ikke handler om treningsopplevelsen inne på et senter, noe som gjør at vi kan investere mer i godt utstyr, interiør og design.

Se oversikt over alle kundecasene vi har skrevet artikler om her

Design er viktig

I arbeidet med å sørge for treningsutstyr med høy kvalitet og lekkert design har samarbeidet mellom ata og EVO blomstret. Begge firmaer verdsetter god flyt i kommunikasjonen, å være raske på ballen og høy servicegrad.

I ata kan selgerne veldig mye om trening, og denne typen kompetanse underletter samarbeidet med en stor kjede som EVO betraktelig.

– Vi er opptatt av helheten, at utstyret er av bra kvalitet, har lang varighet og god funksjonalitet. Det er også viktig for oss at designet passer med det øvrige utstyret og senteret, i tillegg må prisen være konkurransedyktig. Dette er årsaken til at vi har valgt ata som leverandør av treningsutstyr de siste årene, forklarer Skjetne.

Folkehelse i fokus

For mange er opplevelsen på trening like viktig som selve treningseffekten. EVO tror at om deres medlemmer skal lykkes med treningen, så må de like å være hos EVO, noe som på sikt vil være gunstig for medlemmets helse. Dette langsiktige fokuset på befolkningens helse er en verdi som står sterkt også hos ata og som gjør samarbeidet fruktbart for begge parter.

– Vi er stolte over å være en av EVOs mange leverandører til sine gjennomtenkte sentre. Prosessen og dialogen med EVO er ryddig og god, og vi har bygget mange stilige sentre sammen, sier daglig leder Robin Payman i ata.

Alle bilder er tatt av Peter Zubek.

Publisert

CrossFit Kongsberg – der alle blir sett

crossfit kongsberg

Hovedmotivasjonen for å starte CrossFit Kongsberg var å skape et godt sted å være, et sted hvor alle blir sett. På veien dit var samarbeidet med ata en stor trygghet.

– Vi vil bidra til inkluderende treningsmiljø, hvor alle blir sett, hvor alle får den støtten de trenger til å utvikle seg i riktig retning, forteller daglig leder Karen Ros Sæmundardottir. Budskapet er tydelig:

ALLE ER LIKEVERDIGE!

Karen (t.v.) er daglig elder og coach hos CrossFit Kongsberg.

Kvalitet, gjengfølelse og fremgang

CrossFit Kongsberg har etablert tre tydelige verdier som legger grunnlaget for alt deres arbeid:

  • Quality – Quality OVER Quantity
  • Community – Together, NOT Alone
  • Progression – Progression, NOT Perfection 

Skråtak og tilrettelegging

Det viktige under planleggingen av selve lokalet som nå er CrossFit Kongsberg har vært å få best mulig utnyttelse av plassen for å skape en god opplevelse for medlemmene.

– Det betyr at vi måtte tenke inn gulvareal, plassering av rigg og annet utstyr, samt begrensninger i form av takhøyde grunnet skråtak. Alt må tilrettelegges for å få best mulig logistikk under WOD, sier Karen.

Hun forteller at mottakelsen siden åpning våren 2024 har vært utrolig god.

– En god del av timene har vært fullbooket, og vi har kjørt introkurs hver helg siden vi åpnet, inkludert to kurs den første helgen. Alle disse har vært fullbooket, så tilbudet har vært godt tatt i mot, sier den engasjerte daglige lederen.

Nyttig med atas erfaring

Karen opplever samarbeidet med ata som fruktbart og nyttig.

– Det har været helt supert. Vi har hatt utrolig nyttige diskusjoner om oppstart, det å drive box og så videre! Det har vært så mye trygghet å ha dere med oss, alltid klare til å hjelpe, veilede og si deres meninger, skryter Karen hos CrossFit Kongsberg.

Se flere av våre kundehistorier her.

Publisert

Erfaren PT har bygget gym hjemme: Solid og praktisk utstyr er essensielt

Henrik Westgaard har jobbet som PT i en årrekke i blant andre EVO, Fresh Fitness og Bare Trening. Nå har den anerkjente PTen og kona Jeanette bygget et privat PT-studio under huset sitt i Kristiansand.

– Dette er hovedinntektskilden til både meg og min kone. Vi har på mange måter gått all inn, og da var solid utstyr viktig, forteller han.

Ulike PT-produkter

Like viktig som solid utstyr er nok utstyr, da de ønsker å kunne holde økter med kunder samtidig.

– Vi tilbyr vanlig PT 1/1, DUO klipp og PT smallgroup, sier Henrik.

Han beskriver utstyret de har kjøpt fra ata som helt strøkent.

– Jeg gikk blant annet for praktiske dual varianter på leg extension/leg curl og nedtrekk/seated row. DAPen er også praktisk og gir mange muligheter, synes Henrik Westgaard.

Anbefaler ata

Kommunikasjonen med ata og Soroush omtaler Westgaard som et eksempel til etterfølgelse.

– Det er en stor fordel at han har så mye egenerfaring. Mange selgere har knapt brukt utstyret de selger. Soroush følger også bra opp etterpå og sikrer at alt fungerer som det skal, synes gründeren.

Han forteller av leveringen av utstyret også gikk kjapt.

– Det var en STOR fordel at skruer var montert løst på forhånd. Det gjorde jobben med montering enkel.

Publisert

Eiker Energi bygget treningsrom for ansatte på rekordtid

Det gikk ti dager fra befaring til levering, og så tre dager på montering. På 13 dager hadde de planlagt treningsrom for ansatte, revet vegger og montert. For noen racere!

I starten av februar var Marie Anthonsen fra ata på befaring i et rom Eiker Energi tidligere hadde benyttet til treningsrom for ansatte, primært kondisjonstrening.

– Rommet ved siden av var da lager, og de fikk ideen om å slå ut veggen for å skape et større areal for trening, forteller Marie.

Ville maksimere arealet

Linda, som er økonomisjef i bedriften som holder hus i Hokksund, trener selv CrossFit og holder timer som trener. Hun ønsket å få inn en rigg med et par knebøystasjoner, mulighet for å gjøre pull-ups, integrert oppbevaring og maksimere arealet de hadde tilgjengelig.

Etter befaring satte Marie opp et forslag med tegning, som Linda og co. bekreftet uken etter, samtidig som de fortalte at betongveggen mellom rommene allerede var revet. Nå var alt klar for å bygge treningsrom for ansatte!

– De hadde ikke bare revet betongveggen, men også fått ut alt annet, støvsugd og gjort klart for innredning! sier Marie.

Tre dager fra levering til ferdig treningsrom for ansatte

Ti dager etter første befaring ble utstyret levert, og tre dager senere hadde de satt opp alt! 

Grunnet litt båttrafikk med ata-varer som tok omveien til Europa, så ble dessverre oppbevaringshyllene levert noe etter det andre. Også disse ble satt opp samme dag, og alt av kettlebells, vektskiver og hantler er nå trygt forvart i hyller. 

Treningsrom for ansatte hos Eiker energi

– Hver onsdag har de en fellesøkt for alle ansatte. Linda går gjennom økten og deltar selv i treningen, forteller Marie, som har vært tilbake hos kunden Eiker energi og sett det ferdige resultatet.

Målet med treningsrommet er å gi ansatte mulighet til å styrke kroppen, bedre kondisjon og ikke minst bygge samhold og teamfølelse! Rommet er åpent hele dagen, og de kan trene selv når det måtte passe, enten alene, i små grupper eller større fellesøkter. 

Din bedrift er mer enn velkommen til å kontakte oss for et tilbud på treningsrom hos dere. Vi hjelper til med hele prosessen fra A til Å, akkurat det dere måtte ønske!