Publisert

Tre ting du ikke visste om ata

Vi i ata gjør så veldig mye mer enn å selge treningsutstyr. Det høres kanskje flåsete ut, men det genuine ønsket vårt, og vårt WHY bak alt vi gjør, grunner i det vi kaller #theataexperience: Hvordan vi kan gjøre livet bedre for flest mulig av menneskene rundt oss.

Her er tre av de verdiene vi jobber med hver dag og har som en rød tråd i alt vi gjør:

1. GIVE BACK

For å gi tilbake til idretten arrangerer vi en rekke arrangementer hvert år hvor inntektene går til ideelle organisasjoner. Vi synes vi er så privilegerte som får jobbe med det vi elsker, at vi mener det er på sin plass å sørge for å skape positive ringvirkninger helt ned på barnenivå i idretten, som er så inderlig viktig i samfunnet vårt.

Dette er arrangementene:
ata games, som ble arrangert for første gang i 2020, er vår egen konkurranse hvor inviterte atleter kjemper om blant annet en sum penger som doneres fra ata i deres navn til valgfri organisasjon. I 2020 valgte Kristin Holte og Marius Pettersen å donere sine 10.000 kroner til henholdsvis Zuccarello-stiftelsen og Rett fram-stiftelsen.

Les om ata games hos Morning ChalkUp her (ekstern lenke).

Vi har også sammen med Nor3F tatt initiativ til U20-landslagssamling for noen av landets unge og lovende innen den populære idretten Functional Fitness.

I august 2020 donerte ata 15.000 kroner til Erkeengler, et initiativ fra faren som opplevde den ufattelige tragedien i Lørenskog sommeren 2020.

2. SAMMENSETNING AV TEAMET

Hvem jobber i ata, og hvordan havnet vi her?

Vårt kollegium er i stor grad preget av tilfeldigheter – og samtidig ikke. Våre veier har møttes ulike steder i treningsbransjen, helt til vi, én etter én, skjønte at vi delte de samme verdiene og ønsker å jobbe med det. Sammen. Når nye kollegaer kommer til, så er det basert på de samme prinsippene: Vi deler samme verdisyn, arbeidsmoral og brennende ønske for å se andre lykkes. For det er jo faktisk det vi gjør, når vi hjelper privatpersoner og bedrifter til å komme videre med sine mål innen trening – vi bidrar til å gjøre trening tilgjengelig for flere og flere mennesker.

3. HVA VI ØNSKER

Vi er all in for å se deg lykkes. Vi vil at du skal vinne, enten du jobber mot personlige mål eller på vegne av bedriften du eier eller jobber i. Vi har troa på at du har det som skal til, og vi vil gjerne hjelpe deg der vi kan. Vi i ata brenner intenst for å gjøre verden til et bedre sted og mener at vi har funnet vår måte: Å inspirere til og gjøre trening mulig for folk flest.

Alle som jobber hos oss er lidenskapelig opptatt av trening og treningsutstyr, og derfor startet vi med å lage utstyr vi selv og våre kunder og medlemmer vil bruke. Vi har fulgt nøye med i bransjen for å se hvilke trender som dukker opp og utvikler seg. Utstyret fra ata skal selvfølgelig tåle å brukes til det det er designet for, men vi vet at treningsutstyr ofte blir brukt på andre måter: For eksempel blir en vektskive ofte brukt til å klatre på når man skal nå opp til CF-riggen, i tillegg til at den brukes av mange og blir kastet i bakken. Dette har vi derfor tenkt på – vi har kastet litt ekstra rundt på vektskivene våre slik at du kan gjøre det samme.

Hos oss er du mer enn en kunde, du er et nytt medlem av ata-familien. Et dynamisk og oppdatert læringsmiljø med ulike personligheter er avhengig av samhandling. Det er aldri en dag hvor det ikke skjer noe hos ata – vi er jo tross alt aktivitetsmennesker!

Publisert

5 trinn: Styrk din bedrifts synlighet i sosiale medier

Hvis du ikke blir sett, eksisterer du ikke. Slik styrker du din bedrifts synlighet i sosiale medier.

Setningen over er det populære ordtaket man gjerne bruker om sosiale medier. De aller fleste selskapene har en form for nettsted, som er viktig, men det å ha en tilstedeværelse sosiale medier som Facebook, Instagram og/eller LinkedIn kan i mange tilfeller være minst like viktig for bedriften din. 

Med hjelp av sosiale medier kan bedriften styrke sin merkevare, markedsføre produkter og bygge relasjoner med både nåværende og fremtidige kunder. I det digitale samfunnet ønsker ikke forbrukeren bare informasjon om åpningstider, telefonnumre og besøksadresser. De vil også ha muligheten til å få svar på sine spørsmål og få relevant innhold direkte i sine nyhetsstrømmer. 

 

Slik blir din bedrift mer synlig

Philip Åkerbäck, atas markedsføringsekspert, har her samlet sine fem beste tips for hvordan du kan gi din bedrift mer synlighet i sosiale medier der hvor folk er. Til slutt gir vi deg en oversikt over noen av plattformene du har tilgjengelig. 

 

1. Si det av en grunn, eller la være å si det! 

Vi snakker ofte om viktigheten av å være konsekvent i forskjellige kanaler. Et godt tips er å sette seg ned og lage en kommunikasjonsplan som sier hva du vil formidle og hva som er deres mål med å etablere sosiale kanaler. Ganske enkelt: Hva vil du si, og hvorfor vil du si det? 

Alt som du deretter kommuniserer i sosiale kanaler skal da på en eller annen måte kobles til denne planen. Hvis du ikke vet hvorfor du sier noe – la være å si det… 

 

2. Bygg en personlighet rundt merkevaren din for å øke synlighet i sosiale medier

Det er ingen overdrivelse å si at det er en enorm støy i sosiale kanaler i dag. For å komme gjennom støyen og nå målgruppen din, må du skape en tydelig personlighet for merkevaren din og finne det sosiale hjertet og sjelen – egenskaper og kvaliteter som gjør at din merkevare skiller seg ut i mengden. 

Mange bedrifter gjør det samme, og dem blir man lei ganske kjapt. Du må tilby noe nytt i dine sosiale kanaler for å bli oppfattet som unik, interessant og relevant.

 

3. Del brukergenerert innhold 

Brukergenerert innhold er innhold som er laget av andre enn deg selv, for eksempel dine kunder og følgere.  

Ettersom du ikke selv er avsender, er dette en god måte å styrke merkevarens autentisitet på. Det kan være alt fra å dra nytte av anmeldelser eller dele innhold (bilder og oppdateringer) opprettet av kundene dine eller potensielle kjøpere. 

 

Les også: Dette er de mest populære sosiale mediene

 

4. Følg med innboksen og på kommentarene dine 

Sosiale medier er en toveiskommunikasjon. Direkte kontakt lønner seg, så sørg for å holde styr på hvis noen kontakter deg. Du bør gi tilbakemelding så snart som mulig for å vise at du er en seriøs bedrift og for at kunden skal få en bedre kundeopplevelse.  

 

5. Introduser menneskene bak bedriften for å øke synlighet i sosiale medier

Skap en human følelse av hvem du er. Selv om man som bedrift noen ganger helst skal nå andre bedrifter, så er det alltid mennesker bak. Og folk liker folk. Vi liker generelt sett bedrifter hvor vi forstår at det er ekte mennesker med forskjellige personligheter og følelser bak.  

 

Lykke til med dine sosiale medier, og tagg gjerne @ata.treningsutstyr om du liker tipsene våre! 

 

Om artikkelforfatteren:
Philip Åkerbäck – Digital Marketing Expert & Web Analyst
Digital markedsføringsekspert som jobber med å hjelpe bedrifter med å øke sin lønnsomhet ved ulike digitale markedsføringsstrategier.

 

 

 

 

 

  

Publisert

– Stemninga er tilbake  

Alle er fornøyde med hvordan situasjonen var både under nedstengning og nå etter åpning, forteller Truls-Petter Green Strøm hos Trimhuset og FOCUS i Horten. 

De åpnet sitt nye senter for funksjonell trening i 2019 og hadde rukket å jobbe seg opp en stabil og dedikert medlemsmasse da alle landets treningssentre ble stengt ned i mars. Truls-Petter og hans kollegaer var raskt på banen med alternativ trening, blant annet natursti med treningsøvelser, for sine medlemmer. Etter åpningen i juni har medlemmene også fått en gradvis innføring til å returnere til vanlig trening. 

– Folk har selvfølgelig merket på formen at det stort sett har vært trening med egen kroppsvekt i en lang periode. For å sikre motivasjon og mestring har vi langt på vei gått tilbake til “basics for å gradvis bygge seg opp til der man var, forklarer Truls-Petter. 

Sommertrening er like viktig 

De anser sommeren som en like viktig treningsperiode som ellers i året, og 2020 er intet unntak. 

– Vi har holdt åpent for både egen– og gruppetrening, og alt i alt merker vi ikke noe forskjell på positiviteten til medlemmene. Vi ser at folk virkelig skjønner hvor viktig et godt og trygt miljø har å si på mestring og progresjon når det kommer til sin egen helse og trening, forteller Truls-Petter. 

 

ata besøkte FOCUS høsten 2019 og kunne da rapportere følgende: 

Musikken dunker, belysningen er dempet, og en engasjert trener oppfordrer deltakerne på timen til å pushe enda litt hardere. – Her føler alle seg velkommen og ingen skremmes bort, forteller hovedtrener Truls-Petter Green Strøm. 

atas Pro Elite-stang i eget Focus-design. Den har kulelager og rullelager for maksimal spinn og holdbarhet ved hardt bruk. Grønnfargen er spesiallaget cerakote-farge med logo på skaft og endcaps – alt etter kundens kravspekk. Helt unik, rett og slett! (Foto. ata treningsutstyr) 

Focus Norway i Horten er påfallende likt en kombinasjon mellom et CrossFit-senter og Barrys Bootcamp idet man kommer inn. På en TV-skjerm ved inngangen står det hvordan man som medlem skal kle seg her inne: Anstendig, med t-skjorte for gutta og minimum singlet for jentene. 

– Bar overkropp er på ingen måte inkluderende, samme hvor varmt det blir når man trener, mener Truls-Petter som synes det å kle seg er et tegn på respekt og viktig for å unngå grupperinger. 

Focus har tatt over kjellerlokalet fra en verktøybutikk, som eier og gründer Espen Halvorsen og Truls-Petter Green Strøm selv har funnet nye lokaler til. 

– Jeg var her dag og natt de siste seks ukene før åpning. Og jeg har vært her dag og natt siden. Dette har vært drømmeprosjektet mitt i så mange år, forteller Green Strøm. 

Trimhuset-gjengen er ikke kjent for å gjøre noe halvveis, og Focus er så absolutt ikke noe unntak. Fargetemaet er umulig å ta feil av: Vektstengene er svarte og grønne. Logoen er skåret ut i metall flere steder, og den er også trykket på trebokser, løfteplattform og i det svarte gummigulvet. 

Lyskasterne i taket kan gi fra seg hele regnbuen, men står nå i grønn modus. Halvparten av deltakerne på timen er ikledd t-skjorte med F på ryggen. 

– Vi har kjøpt alt utstyret fra ata treningsutstyr, og vi kunne ikke vært mer fornøyde. Servicen gjør kjøpsopplevelsen til noe helt spesielt, og så er utstyret helt fantastisk. Robin PaymanSoroush og Mille fra ata har vært her og fulgt oss opp etter åpningen og vært en utrolig god ambassadør for ata, forteller hovedtreneren. 

Spesialdesignet 

Såkalt custom made utstyr, som Focus har valgt blant annet i sin rigg, box jumps og vektstenger, krever en egen produksjon for det spesifikke utstyret. Ata har tidligere gjort tilsvarende for blant andre Nocco og Barebells og høstet svært gode tilbakemeldinger. 

Spesialdesignede bokser til å hoppe på blir stadig mer populært. Focus har valgt robuste, stabile bokser i tre fra ata treningsutstyr. (Foto: ata treningsutstyr)

 

– Ja, responsen har vært helt utrolig positiv, men med tanke på det norske markedet, så er det ikke så rart. Vi er helt enkelt villige til å betale mer for å få det vi leverer 100 %. Jeg nyter minst like mye som kundene når utstyret matcher veggene og det ser gjennomført ut – for oss i ata er disse prosjektene helt rå å få være med på! sier Robin. 

Vet hva de kommer til 

Svette smil, high fives og funksjonell trening. Utøverne på Focus denne kvelden har først gjennomført 20 minutter med løping, sykling og roing, før de skal over på en variert styrke- og ferdighetsdel. Deltagerne spenner bredt i alder, men innsatsen er den samme. 

– Vi har omtrent 80 medlemmer mellom 17 og 65 år. Programmeringen er den samme over seks uker, med forskjellig tema og fokus hver dag. I dag er det duo-dag, som betyr at de jobber sammen i par, forklarer Truls-Petter. 

 

Truls Petter Green-Strøm har realisert drømmen (Foto: Elise Andreassen) 

– De nye medlemmene går nå gjennom en introduksjonsperiode som senere tar dem til nye faser med mer avanserte øvelser, men vi beholder det folk gir oss gode tilbakemeldinger på for å ikke endre for mye. Men vi legger til mer avanserte øvelser som gjør at vi kan gi alle den treningen de er ute etter uansett nivå. 

– Det er viktig for oss å ikke segmentere medlemmene i forskjellige grupper, da tar vi bort det den følelsen rundt team og samhold. Her hjelper vi hverandre og alle timene kan justeres så alle får maks utbytte. Alle får tildelt en coach som de har som en kontaktperson som man kan kjøpe PT timer av for å spesifisere eller jobbe tettere inn mot et bestemt mål, teknikk eller skade. 

Dette skal gi motivasjon hele året, og de mange coachene har ansvar for å følge opp hver sin gruppe av medlemmer slik at alle føler seg ivaretatt på et langt mer personlig plan enn det som er vanlig i et kommersielt treningssenter. 

I dunkel belysning kjøres harde økter hos Focus Horten. (Foto: Elise Andreassen)

 

– Drama og negativitet blir igjen ved døra når du kommer. Vi driver ikke med sånt her inne, forteller den engasjerte gründeren som har reist land og strand de siste fem årene for å utvikle sitt eget konsept. 

Focus går en spennende fremtid i møte, og på planen står blant andre ulike kursholdere fra anerkjente miljøer i treningsverdenen, blant andre Leif Gladstad, Soroush Jozani og Matilde Garnes som alle er tilknyttet ata treningsutstyr. 

– Det er viktig å hente inn fagfolk med erfaring fra varierte miljøer for å ufarliggjøre områder som gymnastikk og vektløfting som er helt nytt for mange av våre medlemmer, sier Green Strøm. 

Vil du vite hva ata kan gjøre for deg og ditt senter? Send en uforpliktende e-post!  

#theataexperience signaliserer en totalopplevelse av service, toppkvalitetsprodukter og tett oppfølging. Som kunde hos ata skal man føle seg som en del av noe samtidig som ens egne interesser er ivaretatt på beste måte for å lykkes. (Foto: ata treningsutstyr)
Publisert

atas skulderskole: Øvelser for sunne skuldre

Føler du deg stiv når du skal presse noe opp over hodet? Kjenner du stikkende smerter i skulderen når du bruker den, eller verk etter trening eller når du skal legge deg? Da er du ikke alene.  Her er et knippe øvelser som kan gi deg sunne skuldre. 

Skulderleddet er et komplekst og bevegelig ledd hvor det ofte oppstår smerter eller ubehag i forbindelse med trening. Vår fysioterapeut Veronica Hjelseth gir deg her to gode rutiner for å minske risiko for skuldersmerter.

Disse to programmene kan du enkelt implementere i treningshverdagen din for å minske risiko for skulderplager. De kan gjøres som oppvarming, etter økten eller som en separat økt. Fysioterapeut Veronica anbefaler at gitte øvelser for skuldre brukes enten som oppvarming eller som en egen økt.

– Start med nokså lav belastning, og gå aldri til failure – slik unngår du å slite deg ut før tyngre pressøvelser eller vektløfting. Om du derimot gjør øvelsene alene og ikke i sammenheng med annen trening, kan du fint enten øke belastningen eller antall runder, anbefaler hun.

Rutine 1 (du trenger crossover-symmetry eller strikk, se øvelsene i videoen under)

10 reverse flies 
10 external rotation press med 3 sekund hold i toppen av press
10 row + abduksjon
10 Y
10+10 internal rotation 

Skuldersmerter er noe av det vanligste når det kommer til muskel- og skjelettplager. Dette kan blant annet forklares i at skulderleddet er et kuleledd med stor bevegelsesfrihet.  

Siden skulderen er kroppens mest bevegelige ledd, er det spesielt utsatt for skader, og det stilles derfor store krav til stabilitet. Det finnes flere strukturer som har stabiliserende funksjon i skulderen, men noe du enkelt kan trene og påvirke selv er det som kalles rotator-cuffen. Dette er enkelt forklart fire ulike muskler (m. Supraspinatus, m. Infraspinatus, m. Teres minor og m. Subscapularis) som trekker leddhodet i skulderen inn mot leddskåla. Ved å styrke disse musklene spesifikt vil du kunne redusere skaderisiko og fremme en velfungerende skulder.  

Rutine 2 (du trenger to lette vektskiver):

10 supra lateral raise
10 bicep curl in external rotation 
10 upright row + external rotation
10 around the world
10 bent over lateral raise 

 

Har du ikke trent denne typen øvelser mye før, vil du bli overrasket over hvor lite belastning som skal til før du kjenner det. Se gjerne videoen i sin helhet på vår instagramprofil, @ata-treningsutstyr.

 

God skuldertrening 🙂 

Publisert

Blir 2021 Matildes år?

I 2016 prøvde Matilde Øyen Garnes (24) å få slippe å ha CrossFit som en del av PT-studiet. I dag håper hun 2021 og fjerde forsøk blir året hun endelig får delta i verdensmesterskapet CrossFit Games. 

– Jeg så etter at jeg hadde meldt meg på at CrossFit var en obligatorisk del av det, så jeg sendte mail og prøvde å få slippe, forteller 24-åringen fra Mosjøen lattermildt. 

Hun innrømmer glatt at det var motvilje mot å prøve noe nytt som fikk henne til å sende den e-posten, og etter å ha fnyst i forkant av den første sju minutter lange økta hun skulle gjøre, fant hun straks etter seg selv utmattet og langflat på gulvet.  

– Der og da tenkte jeg: Dette må jeg bli god i.

Tidligere håndballspiller 

Tilbake i Norge etter PT-studiene i Australia startet Matilde på fysioterapistudiet. Samtidig fortsatte Mosjøen-jenta CrossFit-treningen i studiebyen Trondheim, hvor hun raskt ble overtalt til å delta i lagkonkurranse. 

– Jeg satset egentlig håndball, men måtte gi meg grunnet skade i ryggen. Endelig kunne jeg hente frem igjen konkurranseinstinktet mitt og behovet for å være sosial under trening! 

Under opptrening fra ryggskade hadde nemlig konvensjonell styrketrening på senter vært Matildes fokus. 

– Jeg visste faktisk ikke at CrossFit var så sosialt, og det var nok mye derfor jeg ble solgt så raskt. Hos CrossFit Trondheim er community og samhold veldig sentralt for hvordan vi jobber, forteller den ferske gründeren. 

Om døgnet hadde flere timer… 

For ja, hun er det også. I tillegg til flere treninger om dagen, full jobb som fysioterapeut og en ganske stor stilling som online coach, har hun nå gått sammen med to andre og kjøpt egen CrossFit-box. Hun har også kjæreste. Har Matilde flere timer i døgnet enn oss andre, mon tro? 

– Du, jeg skulle gjerne hatt mange flere timer i døgnetMålet nå er å fullføre turnusåret og dermed fysiostudiene, for så å satse fullt på egen box og det å være coach og samtidig egen trening som satsende atlet.  

– Og kjæresten, ser dere hverandre noe? 

– Begge to er veldig travle, og vi gleder oss veldig til mer tid og annerledes timeplan fra august for oss begge, ler Matilde. 

Coach med erfaring 

I starten av “karrieren” slet fysioterapistudenten med en kranglete skulder, og nå er det et trøblete kne som gjør treningshverdagen litt annerledes. Egne erfaringer sammen med fysiofaget gjør at hun nå elsker jobben hvor hun kan hjelpe andre til å unngå og bli bra igjen etter skader. 

– Jeg trente nok for mye i en periode, og med en gang jeg fikk coach, så ba han meg trene mindre og sove mer, forteller Matilde, som har fått god hjelp til å legge opp periodisering og trening etter arbeids- og studiehverdag. 

Hun har hele veien kombinert det å øve på teknikk og ferdighet med å jobbe for å bli sterkere, noe som ga henne en voldsom progresjon på kort tid. 

– Det kan du nok gi konkurranseinnstinktet litt skylda for også. Jeg hadde mål om topp 20 i mitt første NM i functional fitness i 2018, og etter en topp fem-plassering fikk jeg virkelig blod på tann. 

2019 og 2020 gikk mye til å få kabalen til å gå opp for å delta i såkalte sanctuals for å kvalifisere seg til verdensmesterskapet i CrossFitthe CrossFit Games. Like etter at plassen var et faktum, stengte verden ned som følge av utbruddet av Covid-19. 

– Det er jo egentlig en filleting i den store sammenhengen, men det er klart at det er litt bittert. Forhåpentligvis kan jeg nå bruke 2020 på å bli skadefri og sterkere til comeback i 2021! 

Blir 2021 Matildes år? 

Etter mange travle år med to coachjobber i tillegg til egen karriere som atlet og full jobb som fysioterapeut, gleder Matilde seg til å “satse hardere og jobbe mindre”, som hun karakteriserer det å skulle drive egen box. 

– Ja, for da kan i alle fall alt skje på samme arena. Det blir et bedre samspill mellom trening og coaching, hvis du skjønner, ler hun. 

Hun har sett egen begrensning og skal ikke programmere til CrossFit Trondheim (i tillegg til individuell programmering over nett) – i alle fall ikke i starten. 

– Vi følger Wolfpack training (ved Joakim Rygh, red. anm.) og er veldig fornøyde med det. Det er godt tilpasset utøvere på alle nivåer og i alle aldre, synes Matilde. 

CrossFit Trondheim åpnet i juni 2020 og skal være en arena for 100-150 treningsglade mennesker fra 0-100 år – i alle fall med mulighet for det. 

– Vi skal ha timer for barn, tenåringer og seniorer i tillegg til vanlige timer. Jeg gleder meg sånn til å komme i gang for alvor fra høsten av! 

Målet med å ha en liten boks er å holde et tett miljø hvor alle kjenner alle og alle opplever mestring og fremgang. 

– Nå gleder jeg meg til å gå all in på CrossFit Trondheim og ikke være en person som gjør alt halvveis slik det har vært de siste årene. Kanskje trene bedre og restituere mer også, så skal vi se at 2021 kanskje blir året, håper Matilde. 

Publisert

De mest populære sosiale mediene

Se del 1 av denne artikkelen:
5 trinn: Slik kan du styrke din bedrifts synlighet i sosiale medier

Instagram 

Photo by NeONBRAND on Unsplash

Det burde ikke komme som noen overraskelse at Instagram er og forblir den mest effektive plattformen for influencer marketing. På mange måter har Instagram bidratt til å forme metodene vi bruker i dag for å selge og markedsføre produkter og tjenester. En av de viktigste fordelene ved å bruke Instagram er at plattformen tilbyr to svært forskjellige typer innhold, som begge er svært effektive:  

  • Instagram post (Feed) 
  • Instagram stories 

 

Facebook 

Facebook er i dag den største plattformen i verden, og den potensielle rekkevidden som tilbys er grunn nok til å bruke den. I tillegg er Facebook en plattform som de fleste av oss bruker daglig, og de som ikke har en god profil og en bedriftsside går glipp av mange muligheter. Noe mange markedsførere ser ut til å savne er Facebook-grupper. Her er det både mulig å opprette egne, men også skape trafikk og få oppmerksomhet ved å ved å være aktiv i populære Facebook-grupper innen din nisje. Slik kan du øke merkevarebyggingen og maksimere merkevarekjennskapen din med minimalt arbeid. 

 

LinkedIn 

Photo by inlytics on Unsplash

Dette er et sosialt nettverk som har hatt et stort oppsving de siste årene, med fokus på arbeidsliv og profesjonelt nettverk. 

I utgangspunktet inneholder en bedriftsside en grunnleggende presentasjon av selskapet og driften. Dette gjøres med tekst, bilder og lenker. Det er absolutt verdt å investere i tid for å få denne presentasjonen godt gjennomført, da LinkedIn kommer høyt opp i søkeresultatene. Når du har lagt grunnlaget, kan du begynne å tenke på hva du vil publisere på siden fortløpende.  

Dette kan være ting som firmanyheter, annonser, podcaster og videoer. Du kan dele videre hvis selskapet ditt har blitt sett eller hørt i media, og du kan i utgangspunktet publisere eller lenke til nesten ethvert redaksjonelt materiale. Mulighetene er store her. 

 

YouTube 

De siste årene har video blitt et stadig mer populært format for en rekke bruksområder. Folk i dag bruker mindre tid på å lese blogger og lignende og mer tid på å følge brands og influencer via vlogger og videoer. I motsetning til Instagram lar YouTube brukerne sine laste opp lengre og mer detaljerte videoer, noe som har åpnet døren for nye typer innhold. Nylig har vi også vært i stand til å være vitne til hvordan Podcast-bevegelsen sakte har overtatt Youtube og i dag kan du se og til og med live streame alle dine favoritt-podcaster direkte fra YouTube. Hvis vi ser på markedsføringsløsninger, er mulighetene uendelige, og for merkevarene og influencerne som har mestret videoformatet, er YouTube en fantastisk kanal. 

Hvis du arbeider med markedsføring i dag, bør du vurdere å bruke de ovennevnte plattformer, selv om noen av dem er bedre egnet for noen enn andre. Derfor er det viktig at du selv vurderer hvilke plattformer som er mest effektive for deg.